Telefon : 0 212 230 9009

Email: egitim@biymed.com.tr

Satınalma Okulu Uzmanlık Sertifika Programı

Satınalma Okulu Uzmanlık Sertifika Programı

Satınalma Okulu Uzmanlık Sertifika Programı


Satınalma Okulu Uzmanlık Serfika Programı

Satınalma Okulu Sertifika Programı 4 Modül ve toplam 8 günde tamamlanmaktadır.

  • 1. Modül : Temel Satınalma Yönetimi Eğitimi
  • 2. Modül : İleri Derece Satınalma Yönetimi Eğitimi
  • 3. Modül : Stratejik Satınalma Yönetimi Eğitimi
  • 4. Modül : Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Program satınalma konusunda uzun yıllar farklı pozisyonlarda çalışmış ve uzun yıllardır da eğitmenlik ve danışmanlık yapan 3 eğitmen tarafından sunulmaktadır. Program teorik anlatımlardan çok eğitmenlerin tecrübelerinin paylaşımı şeklinde hazırlanmıştır. Program modüler katılıma uygundur. Temel Satınalma Eğitiminden sonraki diğer 3 modül farklı tarihlerde sırasıyla olmayacak şekilde alınabilir. Ayrıca modüler katılıma uygun olduğu için istemediğiniz modüle katılmak zorunluluğu yoktur.

MODÜLLER

Modül : Satın Alma Yönetimi ve Teknikleri Eğitimi

  • Satın almanın işletme içindeki rolü ve amaçları
  • Satın almanın stratejisi ve politikaları.
  • Gelişen dünya ekonomisinde satın alma fonksiyonundaki yeni eğilimler, gelecekteki satın almacı profili nasıl olacaktır?
  • Temel satın alma süreci.
  • Satın alma sürecinde evrak, işlem ve iş akışı.
  • Satın almanın lojistik ile ilişkileri.
  • Stok maliyetine giriş.
  • Stok maliyetleri sorumluluğunun tanımlanması.
  • Satın almada bilgisayardan yararlanma. İşletim programlarının satın alma ile ilişkileri.
  • Satın almanın organizasyon içindeki yeri. Çeşitli organizasyon uygulamaları.
  • Satın alma bölümünün organizasyonu.
  • Satın almanın kalite sorumluluğu.
  • Tedarikçi çeşitleri.
    • Tek satıcı. Tek satıcı konumunda satın alma yaklaşımları.
    • Çok satıcı. Çok satıcı konumunda olası yaklaşımlar.
  • Satın alma yapan işletmenin satın alma anlayışına göre tedarikçilerin konumları.
  • Malzeme bazında tek tedarikçi ile çalışan işletmeler. Toyota çalışma modeli. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
  • Malzeme bazında çok tedarikçi ile çalışan işletmeler. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
  • Tedarikçi ilişkileri ve değerlemesi.
    • Tedarikçilerle hasım ilişkisi. Hasım ilişkisinin olası sonuçları.
    • Tedarikçilerle işbirliği ilişkisi ve çıkar birlikteliği ve olası sonuçları.
    • Tedarikçilerle nötr ilişkiler ve olası sonuçları.
    • Tedarikçi seçimi.
    • Tedarikçi değerlendirmesinde karne uygulaması.
    • Tedarikçi karnelerinde veri oluşturulması.
    • Tedarikçi seçiminde kullanılacak olan olası standart yöntemler.
    • Tedarikçi karnesi ve stok yönetimi konusunda öncelik sıralaması yapılması: Pareto analizi.
  • Satın almacının kendi özel yaşamındaki verimliliği ve yaşam kalitesi. İdeal bir satın almacının 24 saati nasıldır? Bu 24 saat kullanımı satın almacının hangi performansını nasıl etkileyecektir?
  • Profesyonel verimsizlik ve başarısızlıkta kişisel verimsizliği etkileri
  • Satın alma mesleğinde profesyonellik ve özel yaşam iç içedir.
  • Satın almacının eğitimi nasıl olmalıdır?
  • Satın almacının inisiyatif kullanımı. İnisiyatif kullanımını engelleyebilecek olan faktörler.
  • Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği.
  • Satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu.
  • Satın alma bütçesi. Başarılı bir bütçe hazırlamaya yönelik yaklaşımlar. Projeksiyon yapılabilirliğin önemi.
  • Yüksek enflasyon ortamında bütçe hazırlanması önündeki engeller.
  • Kararsız talep durumunda bütçe hazırlanmasının önündeki engeller.
  • Yeni eğilimler; sabit olduğu varsayılan değerlerle değişken bir bütçe hazırlama mantığı ve kolay projeksiyon yapabilme avantajları.
  • Bütçe yapılabilmesinin temel çıkış noktası : bütçe verilecek olan hedeflere göre hazırlanmalıdır.
  • Satın alma performansının ölçümü.
  • Performans ölçümünde çeşitli kriter yaklaşımları
  • Hangi kriter doğru olabilir?
  • Satın almada maliyet düşürme yöntemler.
  • Stok maliyetlerinde düşüm satın almacının maliyet düşürme önceliği olabilir mi?
  • Stok maliyeti düşürme çalışmalarında satın almanın olası kuvvetli katkıları.
  • Satın almada toplam kalite yönetimi.
  • Satın almada takım çalışması ve işletme içinde satın almanın takım gibi çalışacağı diğer departmanlar ve iş birliği esasları.

Modül : ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

  • Satınalma İçin Çeşitli Örgüt Şemaları
  • Satınalmada Diğer Birimlerle İş-Evrak Akışı (Örneklerle).
  • Satınalmaya Gelen ve Satınalmanın Kullandığı Evraklar ve Bu Evraklara Bağlı Olarak Yapılan İşlemler
  • Satıcı ve Malzemelerin Tanımlanması
  • Fiyatların Tanımlanması
  • Piyasa Etüdü Yapmanın Detayları
    • Yeni Bir Ürün İçin
    • Yeni Bir Tedarikçi İçin
    • Değişen Fiyatlar İçin
  • Sözleşme Hazırlama ve Yönetme (Örnekler) Kontrat Nasıl Yapılır, Hangi Noktalar Önemlidir? Hukuksal Açıklar ve Yönetimi, Doğru-Yanlış Örneklerle
    • Sözleşme Yönetimi
    • Satınalma Sözleşmelerinin Hazırlanması
    • Dikkat Edilmesi Gereken Konular
    • Sözleşmede En Önemli Maddeler
    • Sözleşmede Denge Unsuru Nasıl Uygulanılır?
    • Sözleşme Sürecinde Anlaşmazlıklar ve Aşılma Yöntemleri
  • Bütçeleme
    • Satınalma Bütçesi Nasıl Hazırlanır?
    • Satınalma Bütçesi Takibi Nasıl Yapılır?
    • Satınalma Bütçesi Örnek İncelenmesi
  • Satınalmada Yaşanan Yapısal ve İşlevsel Sorunlar (Vaka/case study üzerinden tartışmalar)
  • Satınalma Sisteminin Kurgusu
  • Satınalma Siparişi - Giriş
  • Teslim Alma İşlemleri
    • Kalite Kontrol kabulü
    • Kabul Numunesi işlemleri
    • Depo Kabul İşlemleri
  • Fiyatlandırma Kontrolü
  • Satınalma Faturalarının Analizi
  • Satınalma Planlaması
    • Ürün toplama esasına göre planlama
  • Satınalmada Müzakere Süreci
    • Müzakere Kavramı
    •  Müzakere Planlaması
    • Müzakereye Hazırlanma
    • Teklif Alma ve Değerlendirme
    • Müzakerede Basarı ve Başarısızlık Faktörleri
    • Müzakere Sürecinde Etkin iletişim
    • Türkçe ve Beden Dili
    • Dinleme, Doğru Sorular Yöneltme, Satıcıya Sorulacak Doğru Sorular, Nasıl İnsan Sarrafı Oluruz?
  • Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM)
    • Tedarikçi Hayat Eğrisi. Kapasite/Fiyat/Kar ilişkisi
    • Tedarikçi Değerlendirme Sistemi Nasıl Kurulur ve Uygulanır?
    • Tedarikçi İlişkileri Kalitesi ve Yönetimi Nasıl Uygulanır?
    • Tedarikçi Risk Analizi Nasıl Yapılır?
  • ABC  (PARETO) Analizleri Nedir? Niçin Önemlidir? Nasıl Uygulanır? Maliyet  Tabanlı İş Planı
  • Tedarik Zinciri Yönetimi ve Satınama ilişkileri
    • Tedarik Zinciri Yönetiminin Felsefesi
    • Öncelikler Sıralaması
    • Tedarik Zinciri Yönetimi Hangi Şartlar Altında Söz Konusudur?
  • Satınalmacının Performans Değerlendirmesi
  • Satınalma Raporları Nelerdir? Nasıl Oluşturulurlar?
  • Yeni Satınalma Stratejileri Nasıl Geliştirilir?
    • Hangi Şartlar Altında Strateji Çalışması Yapılmalıdır?
    • Karar Standardizasyonu Kavramı
  • İşletme Malzeme Planlaması (MRP)
  • E-Satınalma
    • İşletmeler Arası Elektronik Ticaret (B2B)
    • İnternet Tabanlı Satın Alma

Modül : Stratejik Satınalma Yönetimi Eğitimi

İçerik :
  • 1.1. Stratejik Satınalma Anlayışının Adapte Edilmesi
    • Stratejik Yönetim ve Stratejik Satınalma
    • Satınalma’da KEFE Analizi ve Kıyaslama
    • Satınalmanın Organizasyondaki Yeri ve Önemi
    • Satınalma Departmanın Organizasyonu ve Yapılanması
    • Satınalma Performans Kriterleri
    • Doğru Fiyat Yol Haritası
    • Üst Yönetimin Satınalma’dan Beklentileri
    • Satınalma Profesyonellerinde Olması Gereken Özellikler
  • 1.2.İleri Tedarikçi Yönetimi
    • Firmaya Özgü Tedarikçi Profili Belirleme
    • Yapay-Dikey Yapılanma ve Tedarikçi Sayısı Belirleme
    • Tek Tedarikçi Doğru Mudur?
    • Tedarikçi Araştırma ve Seçme
    • Global Sourcing – Supply Market
    • Tedarikçilere Göre Stratejiler
    • Farklı Şirketlerden Satınalma Taktikleri
    • Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM)
    • Tedarikçi El Kitabı
    • Tedarikçi Değerlendirme
    • Tedarikçi Geliştirme
    • Tedarikçi Risk Analizi
    • Tedarikçi Çeşitlendirme
    • Tedarikçi Zinciri Yönetimi
    • Tedarikçi’nin Yönettiği Stok (VMI)
    • Ortaklaşa Planlama, Tahmin ve Yenileme
    • e-Tedarik
    • Tedarikçi Ödüllendirme Sistemleri / Tedarikçi Günleri
  • 1.3.İleri Fiyat Yönetimi
    • Fiyat Analizleri ve Fiyat Formülasyonları
    • Landed Cost Hesaplamaları
    • Miktara Göre Fiyat Değişmeli mi?
    • Satınalma’da Fiyat Sürekli Düşürülebilir mi?
    • Modern Maliyet Düşürme Teknikleri
  • 1.4.Fiyat Müzakereleri
    • Fiyat Müzakeresine Girmeden Önce Yapılması Gerekenler
    • Müzakere Sürecinde Bilinmesi Gerekenler
    • Beden Dilinin Müzakerelerde Kullanılması
  • 2.1.Sözleşme Yönetimi ve Dış Kaynak Kullanımı
    • Sözleşme Maddelerinin Satınalma Açısından Önemi
    • Örnek Sözleşme Maddeleri
    • e-Sözleşmeler / e-imza
    • Taşeron Sözleşmeleri
    • “Yap-Satın Al” Kararları
    • İleri Satınalma’da Dış Kaynak Kullanımı
  • 2.2.Uluslararası Teslim Şekilleri (Incoterms) ve Ödeme Yöntemleri
    • Incoterms2010 Teslim Şekilleri
    • Peşin Ödeme, Vesaik Mukabili Ödeme, Mukabili Ödeme ve Akreditifli Ödeme
    • Leasing, Factoring, Fortfaiting, Franchising
  • 2.3.Uluslararası Satınalma Yönetimi
    • Uluslararası Satınalma’da Tedarikçi ve Fiyat Yönetimi
    • Ülkelere Göre Fiyat Görüşme Stratejileri
  • 2.4.Endirekt Satınalma Yönetimi
    • Endirekt Satınalma’da Tedarikçi ve Fiyat Yönetimi
    • Endirekt Satınalma’nın Kategorize Edilmesi
    • Endirekt Satınalma’da Direkt Satınalma Anlayışı
    • Endirekt Satınalma’da Dış Kaynak Kullanımı
    • Endirekt Satınalma’da Maliyet Tasarrufları
    • Endirekt Satınalma’nın Geleceği ve e-Çözümler
    • Endirekt Satınalma’da En Sık Görülen Eksiklikler
  • 2.5.Satınalma Raporlama Yöntemleri ve Modern Teknikler
    • Satınalma Raporları ve ABC Analizleri
    • Merkezi ve Yerel Satınalma
    • Yalın Satınalma
    • e-Satınalma / e-İhaleler
  • 2.6.Satınalma Bütçe Yönetimi
    • Mevcut Dönem Fiyat Analizleri
    • Gelecek Dönem Tahminleri
    • Satınalınacak Malzeme/Hizmet Tahminleri
    • Gelecek Dönem Fiyat Analizleri
    • Gelecek Dönem Tedarikçi Belirleme ve Dağılımı
    • Gelecek Dönem Fiyat ve Tedarikçi Stratejileri

Modül : Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Eğitim İçeriği
  • Satın alma yönetiminde pazarlık güç kaynakları
  • Pazarlık yetenekleri
  • Saldırgan pazarlık taktikleri
  • Zorlayıcı taktikler(çok acımasız)
  • Saldırgan olmayan pazarlık taktikleri
    • Yatıştırıcı taktikler
  • Satın alma pazarlığı için
    • Kurallar
    • Hazırlık(satıcıyı tartın)
  • Bütünleştirici müzakere ‘de yöntem
  • Nasıl pazarlık edeceğiz ?
  • Evet” dedirtme yöntemleri
  • Müzakerelerde direnç kırmak ve pazarlığı kapatmanın yolları
  • Soru sorma ve dinleme kabiliyetimizi geliştirmek
    • Müzakere ve pazarlıklarda soru teknikleri
  • Etkili dinlemenin önemi
  • Zor müşterilerle başa çıkabilme yetisi
  • İkna Yöntemleri
  • İtirazların nitelikleri ve başa çıkma yöntemleri
  • Sadece fiyat değil,ürünün özellikleriyle de farklılık yaratarak satış yapma becerisi
  • Satışı yapılan ürünlerin vadesine uygun tahsilatların yapılması
  • Satış tahsilat yöntemlerini geliştirecek tedbirler
  • Satışçının vadeyi uzatmasının sonucunda bozulan gelir gider dengesinin satışçı kalitesi üzerindeki etkisi
  • Satış raporlamaları konusunda temel bilgiler,
  • Satış/Pazarlama bölümü ile Finans bölümü arasındaki uyumsuzluğun nedenleri,uyum sağlama yöntemleri
  • Satışçı da olması gereken kişisel özellikler ve eğitimin katkısı
  • Satış temsilcisinin değişen rolü
  • Satış sürecini(satış öncesi/satış sonrası) yakından tanımak
  • Fırsatları fark etmek,özellikleri yarara döndürmek
  • Şikayet ve itirazları fırsata dönüştürmek için iletişim becerisini geliştirmek
  • Çapraz satış kavramı ve firmaya yarattığı katma değer
  • Bireysel hizmet tarzlarına uygun davranmak
  • Müşteri özellikleri ve satın alma nedenlerini anlamak

Diğer Satınalma Eğitimleri

Biymed Akademi olarak satınalma eğitimleri olarak Satınalma Eğitimi, Stratejik Satınalma Eğitimi, İleri Derece Satınalma Eğitimi, Sözleşme Yönetimi Eğitimi, Müzakere Teknikleri Eğitimi, Endirekt Satınalma Yönetimi Eğitimive Stratejik Satınalma ve Kategori Yönetimi Eğitimi gibi eğitimler de yapmaktayız.

Eğitime ait Referanslar ve Fotoğraflar

Satınalma eğitime ait bilgi için linke tıklayabilirsiniz. Satınalma yönetimi konusunda yapılan eğitimlere ait fotoğraflar ve referanslar için websayfamızı inceleyebilirsiniz.

Eğitim Bilgileri


Satınalma Okulu Uzmanlık Sertifika Programı Eğitiminin Tarihi Girilmemiş veya Tarihi Geçmiş Olabilir.

Bu eğitime Ön Kayıt yaptırmak veya Kurumsal olarak bu eğitimi Sizin firmanızda almak isterseniz aşağıdaki linkten başvuru yapabilirsiniz.

Ön Kayıt veya Kurumsal Başvuru Formu

 

Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (16 kişi ile sınırlıdır)

Tüm programlar, talep edilmesi halinde şirketlere özel kurumsal eğitim olarak firmanın kendi yerinde veya belirlediği yerde yapılabilmektedir .

Biymed Eğitim Sertifika ÖrneğiEğitim süresinin % 80 ve üzerinde olan katılımlarda katılımcılarımıza “Başarı Sertifikası“ verilmektedir.

İndirim Koşulları

Aynı firmadan 3 kişi katılımında %5 indirim uygulanır.

Aynı firmadan 4-5-6-7 kişi katılımında %10 indirim uygulanır.

Bireysel katılımlarda %10 indirim uygulanır.

Eğitim Bedeline Dahil Olanlar

Çay-Kahve ve ikramlar

Eğitim notları (Basılı)

Sertifika

Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar

Eğitimlerimiz 10.00-17.00 Saatleri arasında yapılmaktadır. 12.30-13.30 Yemek arası olup öğleden önce ve öğleden sonra 10 dakika çay-kahve arası verilmektedir.


Eğitim Saatleri

10.00-11.10 Eğitim

11.10-11.20 Ara

11.20-12.30 Eğitim

12.30-13.30 Yemek arası

13.30-14.45 Eğitim

14.45-15.00 Ara

15.00-17.00 Eğitim


Kayıt Formu

Kurumsal Eğitimler


Kurumsal Eğitimler