Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BIRAKINIZ ELEŞTİRSİNLER!

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2112 görüntülenme
BIRAKINIZ ELEŞTİRSİNLER!

Eleştirinin zamanı olmaz. Ne zaman, kim yapar ve nereden gelir gerçekten bilinmeyebilir. Hazırda beklemenize ya da sürekli savunma kalkanı kuşanmanıza gerek yok. Eleştirilerle başa çıkmanın en kestirme yolu eleştiriye bakış açınızı değiştirmek. Nasıl mı? Eleştiri ile baş etmek ve onu kendine yararınıza kullanmak için nasıl bir strateji uygulamalısınız? Uzman Psikolog Özge Altan Aytun, eleştiriye göğüs germenin 5 yolunu açıklıyor.

“Güne başladınız. Okulda, işte, evde, sokakta yapmayı planladığınız pek çok şey var. Tam da bu sırada en yakından ya da uzaktakinden gelir eleştiri. Kendinizi eleştirilmiş, düzeltilmiş, başarısız hatta suçlanmış hissedersiniz. Sizce bu küçücük bir hata ya da önemsenmeyecek bir konu olabilir. Ama bir kere eleştirildikten sonra belki de günlerce bunun üzerine düşünürsünüz” diyor Psikoloji İstanbul’dan Sertifikalı Gottman Çift Terapisti ve Uzman Psikolog Özge Altan Aytun.

Peki, gerçekten eleştiriyle baş etmek mümkün mü? Eleştiri ile baş etmenin ve onu kendine yararınıza kullanmanın mümkün olduğunu söyleyen Aytun; eleştiri  ile baş edebilmek için 5 stratejiyi açıklıyor.

Eleştiriyi dinleyin

Aldığınız eleştiriye tepki vermeden dinlemeye ve karşı tarafın bakış açısını anlamaya çalışın. Yeni bir bakış açısı kazanabilir  ve  kendinizi geliştirme fırsatı yakaladmış olabilirsiniz.

Savunmaya geçmeyin

Hemen savunmaya geçmek yerine karşıdaki insanın size yardım etmek isteyip istemediğini düşünün. Belki de onu reddetmek yerine bu söylediği şeyi değiştirmek veya küçük bir sorumluluk almak sizi bir adım daha ileriye götürecek.

Tepkinizi erteleyin

O sırada sert bir tepki vermek yerine bunu biraz ertelemeye çalışın. Derin bir nefes almak, bulunduğunuz ortamdan ayrılmak, kısa bir mola vermek daha sağlıklı karar almanızı ve bu eleştiriye daha sağlıklı cevap vermenizi sağlar.

Hatalarınızı kabul edin

Ortada bir hatadan kaynaklı bir eleştiri varsa bu hatayı kabul ettiğinizde ne olacağını düşünün. Reddetmek kısa süreli bir rahatlama ve sonrasında sıkıntı yaşamanızı sağlarken kabul etmek hatayı gidermeye odaklanmanızı ve bu eleştiriyi bir takdire dönüştürmenizi sağlayabilir.

Başarısızlığın tadını çıkarın

Bir konuda eleştiri alabilir hatta başarısız olabilirsiniz. Çünkü hata yapmak öğrenme sürecinizin en önemli parçası. Hata yapmadan daha iyisini yapma şansınız yok. Bunun tadını çıkarın.

Yazan : Uzm. Psikolog Özge Altan Aytun






 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.