Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

ŞİRKETLERİN YENİ GÖZDESİ AÇIK DENİZDE KRİZ YÖNETİMİ

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2309 görüntülenme
ŞİRKETLERİN YENİ GÖZDESİ AÇIK DENİZDE KRİZ YÖNETİMİ
Şirketlerin yeni gözdesi açık denizde kriz yönetimi

 

Yönetici ve çalışanlarının kriz durumlarında ani karar verebilme, risk alma ve inisiyatif kullanma becerilerini geliştirmek isteyen şirketler, yelken eğitimleriyle iş hayatını açık denizde tecrübe ediyor.

Yurtdışında önemli bir pazar oluşturan şirketlere yönelik yelken eğitimleri, Türkiye'de de gözde bir motivasyon ve eğitim aracı olarak başvurulmaya başlandı. 2000'li yılların başında üst düzey yöneticilerin İspanya, Hollanda ve San Francisco'ya gidip eğitim almasıyla başlayan akım, son dönemde yelken kulüplerinin şirketlere yönelik eğitim vermesiyle Türkiye'de de yükselişe geçti.

Sabancı Holding, Koç Allianz, MNG, Siemens, BAT, Ak Emeklilik gibi şirketler tarafından çalışanlarına uygulanan yelken eğitimleri, hızlı karar verebilme, inisiyatif kullanma, liderlik, takım olarak hareket edebilme gibi becerileri geliştirmeyi amaçlıyor.

Özellikle yöneticilere yönelik eğitim programlarıyla yönetici pozisyonundaki kesime olayları geriye dönük sorgulama yaklaşımı kazandırılmaya çalışılırken, daha alt kademe çalışanlar arasında da "ben" yerine "biz" bilincinin yerleştirilmesi amaçlanıyor.

Yönetici ve çalışanlara yönelik geliştirilen farklı programlarla takımlar halinde denize açılan şirket çalışanları, karşılaştıkları hesaplanmamış engel ve zorluklar karşısında bile en doğru kararı almaya çalışarak kriz yönetimine karşı deneyim kazanıyorlar.

Doğal ortamda bilinç ve karar alma yetisi geliştirmeyi amaçlayan eğitimlerin şirketlere maliyeti ise 30-40 kişilik gruplar için ortalama 4 bin euro civarında oluyor.



Yelkenli şirketler

Kurumlara yönelik eğitim veren yelken kulüplerinden biri olan İstanbul Sailing Academy Kurumsal İlişkiler Sorumlusu Banu Dizdar, iş hayatında yaşanılan deneyimleri yelken eğitim programlarına aktardıklarını ifade ediyor. Aynı açık denizlerde olduğu gibi, iş hayatında da zaman zaman fırtınalı havalarla karşılaşılabileceğini söyleyen Dizdar, "Her iki durumda da karşılaşılan sorunlara zamanında ve doğru şekilde müdahale edilmezse geri dönüşü çok zor krizler yaşanabilir" diyor.

Yelkende kullanılan dinamiklerin iş hayatında kullanılanlarla benzerlik gösterdiğini ifade eden Dizdar, her ikisinde de doğru ve hızlı karar alabilme, lider seçimi ve etkin ekip oluşturma gibi unsurların başarıda belirleyici olduğuna işaret ediyor. Yelken eğitimleriyle şirket çalışanlarına kazandırılan en önemli becerinin risk yönetimi ve inisiyatif kullanma olduğunu belirten Dizdar, hedef odaklı çalışma, acil durumlarda karar verebilme, sınırlı imkanlarla sonuca ulaşabilme ve sorunlar karşısında çözüm üretebilme becerilerini geliştirmeye yönelik farklı yaklaşımlar sunulduğunu vurguluyor.

Dizdar, bu eğitimlerle çalışanların motivasyon ve iletişim gücü artırılırken, şirketlerin de çalışanlarının zayıf ve güçlü yönlerini keşfetme imkanı yakaladığına işaret ediyor. Çünkü şirketler bu sayede yöneticilerini hiç bilmedikleri dümenin başına geçirerek, kriz dönemlerinde bilgiyi doğru kullanma, karar alma ve çözüm üretme becerilerini sınayabiliyor. Çalışanlar ise takımlar halinde yarıştırılarak rol dağılımı, koçluk modeli, ekip içinde güçlü ve zayıf yönlerin keşfedilmesi ile, çalışanların iletişim becerilerinin ortaya konması sağlanıyor. İsteğe göre bir günlük, ya da konaklamalı 2-3 günlük yapılan eğitimlerin ardından isteyen şirketler çalışanlarına kaptanlık lisansı da alabiliyor.


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.