Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BURN-OUT SENDROMUYLA BAŞ ETMENİN YOLLARI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2194 görüntülenme
BURN-OUT SENDROMUYLA BAŞ ETMENİN YOLLARI
İş stresinden kaynaklanan burn-out sendromuna karşı çaresiz değilsiniz. Zamanın yetmemesi hissinden kaynaklanan tükenmişlik hissini yenmek için zamanı iyi kullanmanın püf noktalarını bilmenizde yarar var....

ZAMANI İYİ KULLANMANIN PÜF NOKTALARI

İş yeri stresinden hemen hemen hepimiz gibi siz de muzdaripsiniz. Bence, bu stresten kaçış yok. Önemli olan derecesi.

Eğer sizi ruhen ve fiziki olarak ağır bir bunalıma düşürecek, başka bir deyişle, burn-out’un pençesine düşürecek bir stres söz konusuysa, mutlaka tıbbi yardım almanız gerekiyor.

Daha aşağı derecede "stresler"den bahsediyorsak, birkaç farklı uygulamaya kulak kabartarak işin üstesinden gelebilirsiniz.

Fransa’da yayınlanan Management dergisinin hazırladığı oldukça ayrıntılı iş yeri stresi incelemesinden seçtiklerimi anlatmaya devam ediyorum. Streslerin yüzde 90’ının arkasında vakti akıllı kullanamamak ve organize olamamak var.

İşe en basitinden başlayın
David Allen Amerikalı bir "verimlilik danışmanı". Türkiye’de karşılığı herhalde yok.
Neyse, Allen’ın bir yöntemi var. Çok basit. "Kendinize bir yapılacak işler listesi yapın" diyor ve ekliyor: "Elinizdeki büyük işi alın, onu küçük parçalara bölün ve bunun ilk başına da en basitini, en kolaylıkla yapabileceğinizi koyun".
Örnek mi? Diyelim bir reklam şirketiniz var. Ve İstanbul’un tarihi yarımadasında bir kampanya yapacaksınız. Öncelikle kitapçıya gidip bir tarihi yarımada haritası alın.
Bu işin yararı mı ne? Bir kere işe başlamak zordur. Büroda turlarsınız, arkadaşınızla telefonda konuşursunuz. İşe bir türlü başlayamazsınız. İşte bu yöntem, başlayamama halini önemli ölçüde ortadan kaldırıyor.
Bunun dışında, ’başlangıç masraflıdır ya da işe başlamanın bir maliyeti vardır’ diye düşünülür ya... Burada işe küçük bütçeyle başlamak mümkün. Yöntemin başka avantajı daha var: ’Az bir gayretle işin herhangi bir bölümünü halletmek’ Evet. Az bir gayret, çünkü, iş pek çok küçük parçaya bölünmüş durumda.

Eisenhoover yöntemi
Eisenhoover, Amerikan başkanlarının en ünlülerinden biri. Peki iş yapma biçiminin nasıl olduğunu biliyor musunuz? Hemen söyleyelim.
Başkan, sorunları ikiye ayırıyordu: ’acil’ olanlar ve ’önemli’ olanlar. Dolayısıyla dörtlü bir matris söz konusuydu. İlk halledilmesi gereken işler acil ve önemli olanlardı. İkinci sırada acil olup önemsiz olanlar yer alıyordu. Sonra da, önemli olup acil olmayanlar. Hangileri acil ve önemli ise ya başkalarına devrediliyor ya da ortadan kaldırılıyordu. Eisenhoover’ın yöntemi zamanı iyi yönetmek için ideal gibi görünüyor. Üstelik çok pratik.

İşlerle ilgili envanter tutmak
Brian Tracy konuyla ilgili ilginç uygulamaları olan bir başka Amerikalı. Yöntemi, yapılacak işlerin bir envanterinin tutulmasıyla ilgili.Tracy yapılacak işleri dört zaman diliminde topluyor.
Birincisi, yapılacak işlerin yıllık bir listesi. İkincisi aylık, üçüncüsü haftalık ve dördüncüsü günlük listeler... Tracy, böylelikle hem planlamaya vurgu yapmış oluyor hem de iyi bir zamanlama yöntemini ortaya atıyor. Tracy’nin yöntemi aynı zamanda yapılacak işlerin bir kısmını uzun döneme yayarak hafıza karışıklığının önüne geçiyor.

Japonların 5 S formülü
Büronun dağınıkları içerisinde acil bir raporu kaybettiniz. Bir türlü bulamıyorsunuz.
Oysa, biraz sonra toplantı başlayacak.
Stres katsayısınız bayağı artmış olmalı. Her aşamadaki düzenlilikleriyle dünyaya parmak ısırtan Japonlar’ın kullandıkları 5 S formülü iş yerine bir düzen getirmeyi hedefliyor. 5’lerden her biri, bir aşamayı temsil ediyor. Seiri (yararsız eşyaları ortadan kaldırmak), Seiton (ofisi akılcı bir biçimde yeniden düzenlemek), Seiso (ofisi düzenli olarak temizlemek), Seiketsu (ofisteki eşyalara ulaşmayı koylaştırmak.
Örneğin, ne bileyim, CD’lerin üstüne ad yazmak) sh*tsuke (bu yapılanları uzun dönemde de sürdürmek).

Murphy ile başa çıkmak...
Murphy kanunlarını bilirsiniz. Başınıza en olmayacak zamanda, en olmayacak şey geliverir. Peki bundan kurtulmak mümkün mü?
Murphy’den uzak kalmak için Nerac planlaması öneriliyor. Buna göre, öngörülemeyecek şeyler için de zaman ve para ayırmanız gerekiyor.
Böylelikle hesaba katılmayan ama yarın öbür gün karşınıza çıkacak olan unsurları önceden görebilirsiniz.
Evet beş yöntem de önemli. Organize olamamaktan, vakti kullanamamaktan mı şikayetçisiniz? Bunlardan birini ya da birkaçını seçip işe girişin


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.