Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

ARABAYA KİM BİNECEK

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2241 görüntülenme
ARABAYA KİM BİNECEK

“Düşünmek kolaydır, yaşamak zordur. Dünyada en güç olan şey ise düşünüleni yapmaktır.” Goethe

Okullar tatil oldu. Sınavlar bitti. Şimdi gözler tercihlere çevrildi. Bu dönemde adayların kafası herkes tarafından karıştırılmaya başlanır. Herkes bir şeyler söyler. Meslekler ve bölümler hakkında yorumlar yaparlar. Ama iş piyasası farklıdır. İşe girmek için sadece diploma yetmez. Farklı düşünebilme yeteneği de çok önemlidir. İşte size bir örnek.

Arabaya Kim Binecek?

İş verenlerin, işe alınacak işçileri elemek için çeşitli zeka testlerinden geçirdiklerini biliriz. İşte böyle bir kurumda çalışanlar düşünmüş ve bir soru hazırlamışlar.
Soruyu en güzel cevaplayanın cevabı aşağıda. Ancak sizin yerinizde olsam cevabı  öğrenmeden önce kendimi denerdim.
Soru şöyle:
Akşam, yağmurlu bir havada arabanızla seyahat ediyorsunuz. Siz yağmurda ıslanmamanın tadını çıkarırken,  otobüs durağında bekleyen 3 kişi görüyorsunuz. Fakat arabanız iki kişilik küçük bir araba.
Bu kişilerden biri, can çekişmekte olan ve acilen hastaneye yetiştirilmesi gereken yaşlı bir teyze, diğeri hayatınızı kurtaran arkadaşınız, diğeriyse hayatınızın kadını. Seçim sizin. Yaşlı teyzeyi götürmem en uygundur diye düşünüyor olabilirsiniz. Ancak hayatınızı kurtaran arkadaşınıza borcunuzu bu şekilde mi ödeyeceksiniz? Öte yandan hayatınızın kadınını bir daha bulamayabilirsiniz.

Yaklaşık 400 kişi arasından seçilen işçinin cevabı gerçekten güzel. Oldukça zeki olduğunu siz de kabul edeceksiniz. Cevabı: ?Arabanın anahtarlarını hayatımı kurtaran arkadaşıma verir ve yaşlı teyzeyi hastaneye yetiştirmesini rica ederim. Ve ben,  hayatımın kadınıyla otobüs beklerdim.?

Unutmayın, sizin istediğiniz şeyleri başkaları da istiyor olabilir. Bu durumda sizin yapmanız gereken; diğer insanlardan farklı düşünebilmektir. Başarı için bu şarttır.
Özellikle iş görüşmelerinde kendinizi çok iyi ifade edebilmeli ve o işi isteyen diğer insanlar yerine neden işverenin sizi seçmesi gerektiğini düşünmesini sağlamalısınız
.



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.