Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BENCİL BİR PATRONA SAHİP OLDUĞUNUZUN İPUÇLARI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2289 görüntülenme
BENCİL BİR PATRONA SAHİP OLDUĞUNUZUN İPUÇLARI
İşinizi yokuşa sürer, sizi kurtlara yem eder, kanatlarınızı kelepçeler, hafta sonlarınızı mahveder... Liste böyle uzayıp gidiyor ama sonuç kariyerinizin yerinde saymasıdır. İşte kötü bir yöneticiye sahip olduğunuzun ipuçları...

BENCİL BİR İŞVERENİNİZ OLDUĞUNU GÖSTEREN 9 İŞARET

Kötü bir liderin sizi kariyer sandalyenizden aşağı devirmesine izin vermeyin. Bencil bir işverenin çalışanlarını kontrol altında tutmak için kullandığı yöntemleri öğrenerek kötü sonuçlardan kaçının.

Kanatlarınızı Kelepçeler:
Bencil patronlar, genç ve geleceği parlak kişileri sezme konusunda son derece hassastırlar. Bu aşırı hevesli ve çalışkan kişilerin işverenleriyle girdikleri bir tartışmada haklı çıktıkları nadiren görülür - özellikle de tartışmada üstü kapalı bir biçimde de olsa sahne ışıklarının sahibinin kim olacağı söz konusuysa. Eğer geç saatlere kadar çalışıyorsanız ama önemli bir toplantıya davet edilmediyseniz, işvereninizle bir konuşsanız iyi olur. Beklediğiniz terfi hiç gelmeyebilir.

İşinizi Çalar:
Bencil patronlar onlardan aşağı pozisyonda olan biri tarafından gölgede bırakılmaktan nefret ederler, bu yüzden yaptığınız çalışmadan kendilerine pay çıkararak zaferinizi gölgelerler. Sizin işiniz yaratıcı olmak ve taze fikirler üretmek. Tabii orada olmanızın başka bir sebebi de patronunuzun iyi görünmesiniz sağlamak. Ama bir projeyi tek eliniz arkanızda bağlı olarak - ya da dört el kullanarak - kurtardıysanız ve hala terfi alamadıysanız, ortalıkta bir hırsız var demektir.

Sizi Kurtlara Yem Yapar:
İşvereninizin sağ kolu olmak güzel bir şey fakat maalesef nahoş bir durum var - hep tatsız işleri yapıyorsunuz; çalışanları işten çıkarmak ya da sorumlu olmadığınız kötü bir satış oranı yüzünden eleştiriye maruz kalmak gibi. Sorumluluğu yalnızca ortada bir denge varsa alın. İşvereninizi desteklemek için oradasınız, paylanacak kişi olmak için değil.

İşleri Yokuşa Sürer:
Kendinizi kanıtladınız ve sonunda büyük bir projenin başına getirildiniz. Fakat işvereniniz size gerekli bilginin yalnızca yarısını verdi ve yetiştirilmesi imkansız bir teslim tarihi belirtti. Ayrıca takımınızda işin bitirilmesi için yeterli derecede vasıflı kişi yok. Neden kendi ekibini sabote etmek istesin ki? Sizi mevcut pozisyonunuzda tutmak için otobüsün altına atıyor olabilir.

Hafta Sonlarınızı Mahveder:
Arada sırada ofiste gece yarısına kadar kalmak normal karşılanabilir. Ne de olsa haftada 40 saatlik çalışma programı eskide kaldı. Ama haftalık Pazar gezintileriniz ofisi de içeriyorsa çılgın bir yöneticiniz var demektir. İşvereninizin keyfine göre işe gelip gidiyor olmamanız gerekir.

Kurallara Sıkı Sıkıya Bağlıdır:
Esneklik, günümüzdeki dinamik iş ortamında çok gereklidir ve tüm takım ruhunu öldüren katı bir patron kadar kötü bir şey yoktur. Taze yetenekler, taze fikirler getirir ve işvereniniz farklı bir bakış açısına açık değilse, rejim değişikliğinin zamanı gelmiş demektir. Alışkanlıklar kökten değiştirilemeyebilir ama her zaman geliştirilebilir.

Ağız Değiştirir:
İkiyüzlü bir işverenle başa çıkmak zordur. Sizi yüzünüze karşı över ama sonra üstlerine gidip yerin dibine sokar. İyi yaptığınız bir işe övgüler yağdırıp (ama her zaman gelişmeniz gerektiğiyle ilgili imalarla) onayını almak için kuyruk sallamanızı sağlar. Yanlış anlamayın - yapıcı eleştiri yararlıdır. Ancak övgüleri şevkinizi kırmak için kullandığı bir taktikse bu kazanma ihtimalinizin olmadığı bir durumdur.

Yumruğuyla Yönetir:
İşvereniniz başında olduğu topraklarına hükmetmek için çok çalışıyor, bu yüzden küçücük vereceğiniz bir isyan belirtisinde bile hızlı bir tepki vermesine hazır olun. Sözünü nasıl geçiriyor? Başarı için savaş esnasında buyruğu altındakileri birbirlerine düşürerek, onları idare mi ediyor? Korkan ve birbirine güvenmeyen bir takım isyan etmez ve diğerlerinin önüne geçmek için kaliteli işler üretmeye devam eder.

Mücadele Et ya da İstifa Et
Artık patronunuzla geçinemiyorsunuz ve ikinizden birinin gitmesi gerekecek.

Sevdiğiniz işi yapmaya devam etmek konusunda kararlıysanız, zorbalıkla her zaman profesyonel bir biçimde başa çıkın. İşvereninize meydan okumak ya da hareketle karşılık vermek yalnızca alevleri canlandırır. Tabii onun kendini değiştirmesini de beklemeyin. Aykırı davranışlarını bir yere yazın ve size kötü davrandığı anda onunla bu konuda konuşun. Bu hareketlerinin farkında olmayabilir. Zorbalığa devam ederse onu İnsan Kaynakları'na şikayet edebilirsiniz.

Ve unutmayın, istifa etmek utanılacak bir şey değildir. Sürekli kendinize olan güveninizi sarsması ve yararınıza olacak şeyleri engellemesi sizi kötü etkiler. Hiçbir iş akıl sağlığınızı ya da özgüveninizi kaybetmenize değmez. Gidip daha sağlam bir destek sistemine sahip başka bir zıplama tahtası bulun.


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.