Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BEYİN ŞEKİLDEN ŞEKLE GİRİYOR

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12576 görüntülenme
BEYİN ŞEKİLDEN ŞEKLE GİRİYOR
Yeni bir şey öğrenirken neler yaparsınız? Not mu alırsınız... Tekrarlar mı yaparsınız... Uygulamaya mı geçirirsiniz... Yeni bilgi edinmek için beynimiz de şekilden şekile giriyor. İşte öğrenme sürecinde beynimizde yaşananlar...

ÖĞRENİRKEN BEYİN ŞEKİLDEN ŞEKLE GİRİYOR

Öğrenme süreci sırasında beyinde neler oluyor? Bu sorulara yanıtları tam olarak bilmiyoruz. Ama son yıllarda beynin görüntülenme teknikleri geliştikçe yeni buluşlar ortaya çıkıyor.

Yapılan araştırmalar uzun süren yoğun bir öğrenme sürecinin beynin ilgili bölümünü büyüttüğünü ortaya koyuyor. Örneğin yoğun piyano dersleri alıyorsanız, beyninizin müzik öğrenme ile ilgili kısmında bol kanlanma ve büyüme gözlenmekte. Ancak bazı araştırmalar bu yoğun öğrenme süreci bitince büyümenin arkasından küçülmenin geldiğini, beynin ilgili bölümünün gene eski büyüklüğüne gerilediğini, fakat öğrenilen beceri düzeyinde bir azalma olmadığını gösterdi.

Dallas’taki Teksas Üniversitesi’nde Dr. Kilgard farelerle bu konuda yaptığı araştırma sonuçlarını Science dergisinde yayımladı. Fare beyinlerinde işitme bölgesi (auditory cortex) etrafından yapılan deneylerde, öğrenme süreci sırasında beynin bu bölgesinde görülen büyümenin kısa sürdüğü, öğrenilen becerinin kalıcı olarak yerleşmesinden sonra, yoğun pratiğe karşın bu bölgenin tekrar küçülerek eski haline döndüğü görüldü.

Beynin bu davranışı kasların davranışı ile uyumlu değil. Kaslarda yoğun pratik yani egzersiz, büyümeyi sürdürmekte. Beyinde ise öğrenilen şey artık öğrenildiği zaman daha ilerleyecek bir durum yoksa beyindeki büyüme pratiğe karşın durmakta ve gerilemekte. Yani beyin kas gibi büyümeyi sürdürmüyor.

Farelerin beyni tekrar küçülüp eski boyutlarına geldiğinde eğitimden geçmiş farelerle o eğitimi almamış farelerin beyin büyüklüklerinde fark bulunmuyordu. Halbuki eğitimli farelerin kazandığı beceri kaybolmamıştı. O zaman sadece beyin büyüklüğüne bakarak öğrenmenin yer alıp almadığı anlaşılamazdı. O halde öğrenme beyinde neyi değiştirmişti?

Ortaya çıkan başka bir soru, beynin toplam miktarı değişmediğine göre, her yeni bir öğrenme süreci eskiden öğrenilmiş bir beceriyi azaltıyor veya saf dışına mı itiyor? Beyin miktarı artmadığına göre öğrenme kapasitesi ne ile sınırlı? Öğrenme beynin içinde neyi değiştiriyor?

Kilgard öğrenmenin beyinde mikroskopik düzeyde nispeten az sayıda nöron ve sinapslarla başarıldığına inanıyor. Kilgard'a göre, yoğun öğrenme süreci başladığında beyin henüz ne yapacağını, nasıl organize olacağını bilemiyor ve birçok yolu deniyor. İşte bu birçok yolu denemesi birçok nöron ve sinapsı meşgul ediyor ve dolayısıyla beynin o bölgesi besleniyor ve büyüyor. Ancak söz konusu beceri öğrenildiğinde o denenen birçok yolun sadece belirli bir tanesinde karar kılınıyor ve artık o beceri için nispeten az sayıdaki o belirli grup nöron görevli oluyor. Diğer denenen nöronlar serbest kalıyor. Bunun için de büyüyen beyin gene eski halini alıyor.

Nasıl ki yaşamımızda bir sorunu çözmek için değişik yollar denersek, beyin de aynen bizler gibi, öğrenirken değişik yollar deniyor. Beyinde trilyonlarca nöron bulunduğu, bunların birçoğunun kullanılmadığı göz önüne alındığında Kilgard'ın bu açıklaması şimdilik makul geliyor.

Kaynak: bilimania.com
 
Kaynak : www.bilgicagi.com


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.