Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

AİLE ŞİRKETLERİNDE DANIŞMA KURULU NASIL ÇALIŞIR?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12604 görüntülenme
AİLE ŞİRKETLERİNDE DANIŞMA KURULU NASIL ÇALIŞIR?

Günümüzde en doğru ve en yararlı bilgiye en kısa zamanda ulaşan şirketler, diğerlerine oranla önemli bir rekabet avantajı yakalıyor.

Elde ettikleri bilgiyle en isabetli kararları almayı hedefleyen şirketlerin bu ihtiyacını ise bir süredir danışmanlar karşılıyor. Bu konuda büyük kurumsal yapılar, holdingler tek bir danışman yerine danışmanlar kurulu ile çalışmayı tercih ediyor. Uzmanlar, bilginin son derece çeşitlenmiş olması ve küresel rekabet nedeniyle artık aile şirketlerinin de tek bir danışman yerine danışmanlar kurulu ile çalışmalarını öneriyor.

Danışma kurullarının iyi çalışmasını birçok neden engelleyebilir. Kişilerin egolar, şirketteki güç pozisyonları ve danışmanlık görevi verilmiş kişilerin tavsiyelerinin mevcut duruma tehdit oluşturması vb. gibi.

Danışmanlık hizmeti alan ya da başka bir deyişle müşterinin bakış açısı ile uzun süre beslenen danışmanlar, zamanla işi onlar gibi görmeye başlayabilir. Bu anlamda artık daha kısa görüşlü olabilirler. Yeni bir danışman, mevcut danışmanın ilişkisini yeni ve taze fikirlerle bozabilir. Bir danışma kurulu görev ve amaçlarına odaklanarak tartışmalardan uzak durmalıdır.

Peki, şirket sahibi ile rekabet etmeyen ve işbirliği içinde seyreden bir ilişki kurabilen bir danışma kurulu nasıl kurulur ve yönetilir?

Bunun en efektif yolu; kurula alınacak kişileri üçüncü bir kişi ya da profesyonel bir insan kaynakları uzmanından yardım alarak seçmektir. Kurula seçilecek kişilerin seçimini yapan uzman, aynı zamanda kuruldaki üyelerin fikirlerini açık ve özgürce ifade edebileceği bir ortam da yaratabilmelidir. Yardım alınacak üçüncü kişiler, bir uzman ya da, danışma kurulları oluşturulmasında tecrübeli şirketler de olabilir.

Bu aşamada aile şirketleri konusunda uzmanlaşmamış bir şirket seçmek, istenilen bir danışma kurulu oluşturulmasında çok daha etkili olabilir. Danışma kuruluna alacağınız kişiler her türlü özel şirkette, kamu ve sivil toplum kuruluşları ile ilgili tecrübeli olan kişilerden olmalı. Dünyanın ve bulunulan ülkenin değişik yerlerinde görev almış olmaları da bir diğer önemli etken. Danışma kurulu, uzmanlık konusundaki açık boşlukları doldurmak üzere kurulmalı. Dolayısıyla üyelerin yetenek ve birikimleri ile bu beklentileri karşılar nitelikte olmaları, son derece büyük önem taşıyor. Danışma kurulu üyelerinin, şirketin gelecekte girmeyi düşündüğü yeni alanlara ve genelde yükselen trend alanlarına yönelik yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olduğuna dikkat edilmeli.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Ekonomist dergisinin “Family Business” ekinden derlenmiştir.



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.