Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

AYNI ANDA 10 İŞE NASIL YETİŞİLİR?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12485 görüntülenme
AYNI ANDA 10 İŞE NASIL YETİŞİLİR?
Yöneticilerin cevap vermesi gereken bir soru: Aynı anda 10 işe birden nasıl yetişilir? İlk iş hemen yapılması gerekeni yarına kalabilecekten ayırmak. Durup bir düşünün bakalım: Siz, bunu becerebiliyor musunuz? İşleri birer birer ele alırsanız, peşpeşe 10 iş devirmek kolay. Ama önem ve aciliyet sırasına nasıl koyacaksınız? İşte marifet burada.

Ama bazen, günlük işlerin, koşuşturmacanın, toplantıların, telefonların, e-postaların arasında insanın kafası karışabiliyor. Bir yöneticinin dediği gibi ‘İnsan bazen, yapması için maaş aldığı işe vakit ayıramadığı hissine kapılıyor.’ Yani sıra "asıl işinize" bir türlü gelmiyor.

Gereksizleri ayıklayıp, önemli ve acil olana odaklanamıyorsunuz. Bir insan kaynakları uzmanının dediği gibi, iş arkadaşlarınızı ‘Yönetici vasıflarını değil, kendi işlerini iyi yaptıkları için yükselterek yönetici koltuğuna oturtuyorsunuz.’ Öyle olunca da, önceliklerini yönetici gözüyle değil, eski (operasyonel) alışkanlıklarına göre belirliyorlar. Astlarının işlerini de "yanlış gözlükle" planlıyorlar. Bu da işleri aksatıyor. Peki, ne yapmak gerek? Yönetim görevine gelenlere uzmanlıklarıyla helalleşmeleri gerektiğini anlatmak, yetki vermeyi, insan çalıştırmayı öğretmek gerek. Yani üst yönetimin, yeni yöneticiyi görevlerine odaklanmaya yönlendirmesi gerek.

Ama bir danışmanın dediği gibi ‘Bir sorun daha var. Siz insanlara acil olanı seçip önce ona odaklanması gerektiğini öğretiyorsunuz. Ama günümüzde herşey öncelikli hale geldi. Demek ki öncelik diye bir şey kalmadı.’ Artık marifet hepsi birbirinden öncelikli işler içinde "en öncelikli" olanı bulup çıkarmak. Sıraya koymak. Mesela? Mesela her müşteri tek tek önemlidir. Ama cironuzun yüzde 10’unu teşkil eden müşteri kapıyı vurup gitmek üzereyse, dikkatinizi çok acele bu yöne çevirmenizde fayda var demektir.

Önceliklerinizi Belirlemek İçin 10 Altın Kural
Öncelikleri, ikinci sırada gelen işlerden nasıl ayıracağız: Görevinizin sizden ne beklediğini ve ne emrettiğini iyi tanımlamalısınız. Bu konuda bir sorun yaşıyorsanız, üstlerinizin kapısını çalın ve yardım isteyin. Size temel hedeflerinizi göstersinler. Zamanı ve gücü sınırlı olan yöneticinin ilk işi, önceliklerini hedefleriyle tutarlı hale getirmektir.

İş bölümü Nasıl Olmalı?
Öncelikleri belirlediniz mi, sıra bunları kimin yerine getireceğine gelir. Hangilerini sizin, bizzat yapmanız gerek? Hangilerini yardımcılarınıza aktarabilirsiniz? Bu arada acil ve önemli olmayan ama gözden kaçmaması gereken işlere de dikkat etmelisiniz. (Kolay mı yönetici olmak?) Son olarak da, "sembolik" görevleri (konferanslar, kokteyller vs) yok saymamalısınız.

Süratle İşe Girişmek
Öncelikleri belirlemek ve sıralamak yetmez, zamanında yerine getirmek için derhal harekete geçmelisiniz. Ve tek tek her birinin hakkını vermelisiniz.

Planlama, Bilanço, Bilgilendirme
Haftanın başında (yahut günün sabahı) yapılacak işleri, örneğin müşterilerinizle olan randevularınızı "getirebileceği sonuçlara göre" bir gözden geçirip, yalnızca zaman sırasına değil, önem sırasına da koyun. Sonra hafta sonu (ya da akşam) yapılan işlerin bir bilançosunu çıkarın. Tekrarlamamak gereken hataları tespit edin.

Hiperaktif Olmak Her Zaman Çare Değildir
Bir sorun çıktığında üstüne atlamak genelde işi yüzünüze gözünüze bulaştırmak için birebirdir. Telaş yapmayın, soğukkanlılıkla durumu inceleyin, elinizdeki işi bırakmaya gerek var mı, karar verin.

Hayır Demeyi Bilmek
Kendinizi (vaktinizi, enerjinizi) korumayı bilin. Aksi takdirde bir işten diğerine atlar durursunuz. Ama niye hayır dediğinizi de açıklayın. Eğer işinizi bölen üst yöneticinizse, ona sorumluluklarını nezaketle hatırlatın (herkes kendi işini yapmalı), bir karar vermesini söyleyin. Öncelikleri belirlesin ve sürekli değiştirmesin.

Herşeyi Ben Yapayım Telaşına Kapılmayın
Bütün gücü elimde tutayım, herkes bana mahkum olsun telaşına kapılmayın. İmtiyazlarınızdan fedakarlık etmeyi, bazı iş ve yetkileri devretmeyi öğrenin. Önceliklerinize odaklanmaya çalışın.

Detaylara Dikkat
‘Benim işim değil/benim yetkim dahilinde değil / benim üstüme vazife değil / şimdi sırası değil’ dediğiniz kimi detaylar, işi batırabilir. Bir köprüyü bazen bir somun ayakta tutar. O somunu gözden kaçırmamak da sürekli dikkat ister.

Az Eziyetle Çok İş
Asgari gayret (zaman, imkan ve enerji) harcayarak en iyi neticeyi alacak işi önce yapan "öncelikleri en iyi yöneten" yöneticidir. Bunu unutmayın!

Dinlenmeyi de Bilin
Lee Iacocca’nın sözüdür; "Adam gibi tatil yapmayı bilmeyen yöneticiyi stratejik bir göreve asla getirmem!" der. Tabii, çok önemli bir gelişme olduğunda ‘Bana ne, ben izindeyim’ deme lüksünüz yok. Ama bunu bir alışkanlık haline getirmeyin.

Uzmanlar 4 tip faaliyet olduğunu söylüyor:

* Acil ve önemli işler (Önce bunlarla ilgilenmek gerekir),

* Acil ama önemsiz işler,

* Önemli ama acelesi olmayan işler,

* Acelesi olmayan önemsiz işler.
 
alıntı-


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.