Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BİR BİLEN YOK MU?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12857 görüntülenme
BİR BİLEN YOK MU?

Geçtiğimiz Çarşamba akşamı Busiad Evi çok önemli bir konuğu ağırladı.YAPI KREDİ Yİ YAPI KREDİ YAPAN ADAM olarak da bilinen BURHAN KARAÇAM Bursalı işadamlarına dünyayı saran krizi yorumladı. Önce Burhan Karaçam’ ı kısaca tanıyalım;

1981’de Pamukbank’ta genel müdür yardımcısı olarak bankacılık kariyerine başlamış. 1984-87 yıllarında İzmir’de Egebank genel müdürlüğü görevinde bulunduktan sonra, 1987 Ağustosunda Yapı Kredi Bankası genel müdürü olmuş, ayrıca 1992-99 yıllarında Çukurova Holding Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi’nde yer almış. Şubat 1999’da Çukurova Grubundaki görevlerinden ve Yapı Kredi’den ayrılmış. Aynı yıl, kendi ismi ve başkanlığı altında Stratejik İş Geliştirme ve Değer Kazandırma A.Ş.’yi faaliyete geçirdikten sonra 2000 yılı başlarında, Koç Grubu ile Koçbank projesine başlamış. 2002 sonunda, Koç bank’ın yeniden yapılandırılması, Koç Finansal Hizmetler’in kurulması ve İtalyan Bankası UniCredito ile Koç Finansal Hizmetler arasında gerçekleştirdiği ortaklıkla projesini tamamlamış.
 
Bir süre önce Yapı Kredi Bankası'nı anlatan bir kitap yazdı. "Orası Yapı Kredi, Fark Oradaydı 1987-1999" Yapı Kredi Yayınları'ndan çıktı.
 
Gelelim  yorumlarına;öncelikle herkesin kafasındaki soruyu sanki biliyorcasına krizle alakalı ilk cümlesi;NE OLUP BİLDİĞİNİ KİMSE BİLMİYOR oldu.Ülkemizdeki etkilerini net olarak gelecek yılın ocak ,şubat aylarında şirket bilançolarının kesinleştirdikten sonra tam anlamıyla öğrenilebileceğini vurguladı.Ülkemizde krizin etkilerinin dünya ki büyük ülkelerden daha az olmasını ise ülkemizin oyunun bir parçası olmadığına,avro nun dolarının fışkırdığı bir ülke olmadığımıza bağladı.
 
Karaçam için en acil aksiyon olarak sisteme derhal para girişinin bir şekilde sağlanması olarak dile getirdi. Gelecek için ise emek yoğun sektörler tarım,turizm,sağlık,eğitim,lojistik sektörlerine yatırımın kazançlı olacağından bahsetti.
 
Burhan Karaçam’ın tecrübelerinden bilgi birikiminden faydalanmak gerçekten faydalıydı. Kendisi ayrıca “karizmatik” yönetici olarak da anılmaktaydı.Ben de kendisine bir soru yönelttim.Üniversite yıllarımda ve ya üniversiteyi bitirdiğim ve çalışma hayatına başladığım 5 sene zarfında aldığım kriz yönetimi ile alakalı eğitimlerde hep şu klasik yaklaşım vardı;Kriz rüzgarları sert esmeye başlayınca duvarın arka tarafına çöküp rüzgardan korunmaya,çalışmaktansa ,yel değirmenlerini açıp rüzgardan faydalanmak gerekir.Bu yaklaşımın ve ya kriz yönetimi ile ilgili kitapların kriz ortamlarından teoriden ve ya bir hikayeden mi ibaret kaldığını kendisine sordum.Olayın finansal teknik boyutu olduğu gibi psikolojik boyutunu da sorgulamaktı amacım.Kendisinin cevabı ise özellikle üniversitelerde sanayi ile işbirliğinin daha sıklaştırılması ve üniversitedeki teorik bilgilerin iş yaşamındaki uygulayıcıların tecrübeleri ile birleştirilmesi sonucunda teorilerin teori olmaktan çıkacağıydı.
 
Burhan Karaçam ile ilgili özel bir yorum ise hitabet yeteneğinin,ses tonunun çok iyi olması,beden dilini de çok iyi bir şekilde kullanması.
 
Servetler kötü zamanlarda yapılır ve iyi zamanlarda kaybedilir. Ekonomi iyi durumdayken onun hep böyle dengeli bir şekilde yükseleceğini düşünürüz ve kendimizi işi çok çabuk ve çok erken geliştirme, tembellik ve miyopilik gibi kötü alışkanlıklara kaptırırız. Ama becerilerimizin doğrultusunda gitmeye çalışıp en iyi yaptığımız şeyi yapmaya devam ettiğimiz sürece başarıya ulaşmak çok kolaydır. Kötü günlere önceden hazırlanırsak bu günler gerçekten geldiğinde, bu krizi atlatmak için lazım malzemeler elimizin altında olacaktır.
 
Her krizin aynı zamanda bir fırsat kapısı olduğunu ifade eden otoriteler, iş krizin yönetilmesine geldiğinde 180 derece dönüş yaparak ortak bir dille “Kriz anında elbette moralleri yüksek tutun. Ancak kaotik duruma asla optimist yaklaşmayın. Karar alırken ve önlemleri belirlerken, her zaman her şeyin en kötüsünü düşünün” diyor.
 
Ayrıca genel önerilerin bazıları  aşağıdaki gibi;
  • Savaş arkadaşlarınızı iyi seçin.
  • Gerçek likidite oluşturun.
  • Zaman kazanın.
  • Masrafları kısın.
  • Sokak kavgası taktiklerini öğrenin.
  • Bir yenile ve ilerle planı geliştirin.
  • Planınızı uygulamaya koyun 

Krizlere hazırlıklı yönetimler bu dönemde sadece hayatta kalmayıp krizden kuvvet kazanarak ve büyüyerek çıkacaklardır. Herhangi bir şirket kriz sırasında büyük bir çöküntüye uğruyorsa bu durum, esas yapının krizden önce de bozuk olduğu anlamına gelmektedir.

 
Krizlerin şirketlere durgunluk getirmesi de göz önünde bulundurularak bu dönemin gelişim adına fırsata dönüştürülmesi sağlanmalı, eğitimlerle çalışanların yetkinliklerinin arttırılmasına fırsat yaratılmalıdır. Daha fazla sosyal aktivite ortamı yaratılarak kolektif bir moral ve dayanışmaya destek olunmalıdır.
 
Krizin geçici olduğu önemle vurgulanmalı, geçici bir dönemde ortak fedakarlıkların yapılması zorunluluğu açıklanmalıdır. Kurumun önceliğinin iş mi, para mı, insan mı olduğu çalışanlara açık şekilde belirtilmelidir. Yapılacak fedakarlıklar tüm çalışanlar tarafından eşit şekilde paylaşılmalıdır. 
 
Son söz olarak;çalışanlar ve işverenler birlikte bir değerlendirme yapmalı en az zararla beraberce, aileyi bozmadan, işletmede kimseyi kaybetmeden krizi aşmanın yollarını aramalıdırlar.


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.