Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BAŞARILI OLMAK NEDİR?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12883 görüntülenme
BAŞARILI OLMAK NEDİR?

     Herkes başarı ve başarılı olmak üzerine en az birkaç kez düşünmüştür.Başarı ve başarılı olmak niçin bu kadar önemli. 

     Maslow'un İhtiyaçlar hiyerarşisinde de bu arzumuz kendini göstermekte "Kendini gerçekleştirme ihtiyacı: Alt kategorilerdeki ihtiyaçlarını karşılamış olan birey son aşamada ideallerini ve yeteneklerini gerçekleştirme ihtiyacı duyar." Bunu bir şekilde başarılı olma arzusu olarak adlandırabiliriz. Peki nedir başarılı olmak; yaptığım araştırmalarda başarılı olmayı herkes farklı şekillerde dile getirmiş öğrenci için okulu bitirmek çalışan için terfi etmek anne için iyi evlatlar yetiştirmek müdür için şirketi büyütmek gibi ...

     Başarılı olmak bize sonradan yüklenen bir görev mi yoksa içgüdüsel mi onu anlamaya çalışalım. İlk insanlık çağına baktığımızda erkekler avcılık yaparlar ve evlerine yemek getirirlerdi. Bu hiyerarşinin ilk aşaması olan açlık duygusunun bastırılmasıydı ama nedense erkekler kendilerini göstermek için illaki bir av görevi üstlenmeliydi. O zaman durumu söyle açıklayabiliriz; başarıya ulaşmak, içimizdeki kendini gösterme arzusunun toplumun istekleri tarafından yönlendirilmesiyle vardığı noktadır.

     İlk çağlarda başarı sadece gereksinimlerin karşılanması olsa da şimdilerde çok başka bir noktaya gelmiştir. Çok güzel bir yorum okudum " Başarı eşitliği reddeden bir yarış sonu". Demek ki şimdilerde başarı içgüdüsel ve basit olmaktan çıkıp öne çıkma yarışı olmuştur. Bu da teknoloji çağında olmamız nedeniyle olsa gerek. Ben başarının yarış olmasından yana değil başarının güdülenmesinden ya da takdir görmesinden yanayım. 

    Başarılı olma isteği içimizde olmasaydı kimse bir şey yapmak için elini bile kaldırmazdı başarı isteği ihtiyaçlarımızın karşılanmasında en önemli etken. Başarı benim gözümde yeni icatlar yapılması topluma ve bireyin kendisine faydalı şeyler üretmesidir. Başarılı olma yoksunluğu isteksizlik ve atalete fazla başarılı olma isteği de hırsa ve hüsrana yönlendirir. O zaman başarıyı doğru değerlendirmek ve isteğimizi doğru kullanmak önemlidir. Başarının yarış olmaması temennisi ile başarılı günler dilerim...

 

Ayşegül Kızılgök Altın

   



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.