Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BUTİK OTELLERDE YÖNETİM SORUNLARI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2594 görüntülenme
BUTİK OTELLERDE YÖNETİM SORUNLARI

Butik otellerde yönetim sorunları

Genellikle işletmecinin özel zevki ve İstanbul'un kendine has Osmanlı tarzının karışımı ile dekore edilen bu oteller 10-30 odalı olabilmekte. Az oda sayısı, şehrin göbeğinde bulunuşu ve kendine has dekorasyonunun yanısıra misafirlere ilgi ve alakayı hiç eksik etmeyen personel, butik otellerin başlıca özelliklerini oluşturuyor.
Müşterilerini bir oda numarası olarak görmektense kendi ailesinden biriymiş gibi misafirperverlik gösteren bu işletmeler de elbette kimi zaman yönetim sorunlarıyla karşılaşabilmektedir.

Bunlardan bazılarına değinecek olursak özellikle personel devri konusunda butik otellerimiz sıkıntı yaşayabilmektedir. Kariyerine otelcilikte yön vermek isteyen ancak tecrübesiz yada yeni mezun gençler genellikle butik otellerde iş fırsatı bulabilmekte ve ortalama 1 senelik çalışma ile otelciliğin temellerini pratikte öğrenebilmektedir. Butik otellerin yapısı gereği otel içindeki her türlü işi öğrenmek bir noktada zaruridir. İş rotasyonuda bu sayede kendiliğinden oluşmaktadır. Zaten az sayıda personele sahip olan bu otellerde örneğin bir resepsiyonist zorunlu kalındığında kahvaltı servisine de yardım etmekte, jeneratörün nasıl çalıştığını da öğrenmekte hatta ön muhasebe işlemlerini bile öğrenmek durumunda kalabilmektedir. Bunun gibi işler aslında personelin bir uygulama otelindeymiş gibi pratik yapmasını sağlamaktadır. Ancak otelciliği kariyer olarak seçmiş olanlar genellikle 5 yıldızlı otellerde çalışmayı amaç edinerek, her işe koşturmak yerine görevini ve sorumluluklarını net olarak bilmek istemektedir. Bu aşamada butik oteller ise otelcilik sektörü için okullardan sonra neredeyse ikinci bir öğrenim yeri olmakta. Bunun butik otellere maliyeti ise can sıkıcı olabilmektedir. 8-10 ay her şeyi öğrettiğiniz, gözü kapalı oteli emanet ederek işleri yürütebileceğini bildiğiniz personeliniz, daha büyük bir otele geçmek için istifa edebilmektedir. Yerine geçecek elemana tekrar tüm işi öğretmek için harcanacak emek ve zaman, yaşanarak öğrenilecek hataların tekrarlanması gibi hususlar işyeri sahibini oldukça yorabilmektedir. Aynı işi personele tekrar tekrar izah etmek, defalarca uyarmak, oluşan hataların müşteriye yansıması bazı noktalarda müşteri memnuniyetsizliğine bile yolaçabilmektedir.


Her pozisyonun gerektirdiği işlerin kılavuz bir kitapçık halinde en ufak detayına kadar yazılması, personele yol gösterici önemli bir rehber olmakta, işi öğrenme hızını arttırmakta, oluşabilecek çapraz emirleri ve personelin yapması gereken işlere "bunu yapmam söylenmemişti" gibi mazeretleri önlemekte, işyeri sahibinin öğretmek için harcadığı emek ve zamanı önemli ölçüde azaltmaktadır.
Örnek vermek gerekirse kahvaltı personeli için masa düzeninin şeklen çizilmesi, bir pos cihazının nasıl kullanılacağının yazılması, otelin barında çalışanın günlük yapması gerekenlerin listelenmesi, bulunulan bölge hakkında misafirlere verilebilecek temel bilgilerin yazılması, kılık kıyafet düzeni, acil durumlarda (hırsızlık, yangın, elektrik kesintisi vb) neler yapılması gerektiği gibi konular yazılı halde talimatlandırılabilir. Bunların hepsi otelin el kitabı olarak işe yeni alınan personel için eğitim dokümanı da olmaktadır.

Yönetim sistemlerinin temelini oluşturan, şirket kuralları ve iş yapışların dokümante edilerek personele iletilmesi, esasen birçok şirketin yazılı kaynaklardan çok sözle iş yapması yüzünden, hazırlansa bile atıl kalabilmektedir. Bu sebepten ötürü öncelikle üst yönetimin yazdığı kurallara uyması ve bunları düzenli olarak günün koşullarına göre yenilemesi gerekmektedir.

Sistemli ve düzenli bir iş akışına sahip olmak özellikle hizmet sektöründe büyük önem arzetmektedir. Sunulan hizmet yoğunlukla hal, hareketler, tavırlar ve bilimum iletişim yolları ile müşteriye iletildiği için en ufak bir hatayı telafi etmek çok güç olabilmektedir. Bunları işbaşında öğretmeden önce şirket içi yönetmelikler, kılavuzlar hazırlayarak personele iletmek kaliteli ve verimli hizmet anlayışını muhakkak güçlendirecektir.

 
 


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.