Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

ALIŞKANLIKLAR MIKNATISI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12458 görüntülenme
ALIŞKANLIKLAR MIKNATISI
 
 

ALIŞKANLIKLAR MIKNATISI

 

“Alışkanlıklar mıknatıs gibidir, kendine doğru güçlü bir çekim yaratır...”


Sürekli bahsettiğimiz bir konudur değişim. Oysa değişim kelimesini irdelediğimizde aslında alışkanlıkların değişmesi öne çıkar. Bu nedenle, isterseniz biraz alışkanlıklar üzerine konuşalım.


Günlük yaşantımızı göz önünde bulundurduğumuzda ne çok alışkanlığımız olduğunu görürüz. Hatta alışkanlıklarımızı alt alta yazarak sıralamaya kalktığımızda şaşırıp kalırız çoğu zaman. Alışkanlık, kişinin beyninde rutine bürünmüş algı veya davranış kalıplarıdır. Alışkanlıkları çeşitlendirebiliriz.

 

Günlük, rutinde yaptığımız, sürekliliğe dayalı alışkanlıkların hayatımızda daima yeri vardır. Ancak, bizim bu yazıda ele almaya çalıştığımız konu ise aslında değişmesi gereken alışkanlıklarımızdır.

Doğaldır ki, bu alışkanlık değişiminin temel amacı da gelişimdir. O halde bizim irdeleyeceğimiz konu, hangi alışkanlıklarımızı gelişim amaçlı değiştirmek olacaktır.

Hepimiz genellikle, hayatımızda bu tarz olumlu değişimler yapmak, daha sağlıklı ve uyumlu davranışlarda bulunmak ve buna benzer birçok şeyi değiştirmeyi mutlaka isteriz. Ancak istememize ya da hayal etmemize rağmen çoğu zaman içsel bir direnç ya da atalet ile karşılaşırız. Bu durum bir çelişki gibi görülmesine rağmen açıklanması son derece kolaydır.

Elbette bu durumun başlıca nedeni belli şeyleri belli kalıp ya da şekillerde yapmaya alışık olmamızdan kaynaklanıyor. Böylelikle, yalnızca yapmaktan hoşlandığımız şeyleri sadece istediğimiz şekilde yaparak bir anlamda kendimizi şımartmaktayız. Kendimizi şımarttığımız ve istediğimiz gibi rahat hareket ettiğimiz bu alana ise, “konfor alanı” adını verebiliriz. İşte gerçek kişisel başarı, gelişim amacı ile konfor alanımızın dışına çıkabilmekle, alışkanlıklarımızı yeni alışkanlıklar ile değiştirmekle, yeni davranış kalıpları geliştirip bunları alışkanlığa döndürmekle kazanılabilir.

Alışkanlık mıknatısını ve mıknatısın etkisinden kurtulmayı şu şekilde bir örnek ile de açıklayabiliriz. Sağlınızı iyileştirmek için spor yapmaya karar verirsiniz. Bu karar her sabah 06.30 da uyanmak ve günde bir saat düzenli yürüyüş yapmak olabilir. Ancak, ilk seferlerde sabah kalkmak oldukça güç gelir, yatak sizi bırakmamaya çalışır. Aslında bu durum uyku ve tembelliğe yönelik bir alışkanlığın etkisidir. Ama bunu her gün düzenli ve disiplinli olarak tekrarladığımızda bir süre sonra güne hiç zahmetsiz bir şekilde şevk ve enerji ile uyanarak, dinamik başlarız. İşte bu eski alışkanlığın mıknatıs etkisinden kurtulup yeni bir alışkanlık elde etmeye bir örnektir.

Alışkanlıkların değişimi zaman alır. Özellikle ilk safhalarda mıknatıs sizi eski alışkanlıklarınıza geri çekmeye çalışır. Bu ataleti yenmek için başlangıçta çok daha fazla enerji harcanmasına ihtiyaç vardır. Bu nedenle pes etmemek önemli bir kavramdır. Kişiler kendi özgüvenlerini, kendilerine verdikleri değerlerini isteğe bağlı olarak kendileri artırabilirler. Alışkanlıklar bir gecede tamamen değişmezler. İlk olarak bunu iyice anlamamız gerekir. Kişilik alışkanlıklarımız bile zaman içerisinde değişir. Hangimiz 7 yaşındaki alışkanlıklarımızın 27 yaşımızda da aynen devam ettiğini söyleyebiliriz ki?

Kişi kendi öziradesi ve özdisiplini ile kendini kontrol edebilmeli ve eski alışkanlık kalıpları üzerine yeni alışkanlık kalıpları inşa edebilmek için kendi zihninde kendi isteğini yaratabilmeli ve yeni alışkanlığın oturması için gereken zaman sürecinde de disiplinli ve sabırlı olmak durumundadır. Yeni alışkanlıkların anahtarı özdisiplin ve sabırdır. Çünkü zihinsel alışkanlık süreci zaman alır.

Daha mutlu bir yaşam mı sürmek istiyoruz? Cevabımız evet ise, o halde mutluluk getiren yeni alışkanlıklar geliştirelim. Mutluluk getiren bu yeni alışkanlıkları geliştirmek için azim, çaba, kararlılık, disiplin, kendine güven olgularından kaçış yoktur. Bu olgular aynı zamanda uzun süreli mutluluğunda anahtarlarıdır. Her şey kedimizde başlar ve kendimizde biter. Her şey bizim kendi içimizde. Yeni alışkanlıklar, yeni davranışlar, gelişim, değişim... Her şey...

O halde, haydi başlayalım yeni alışkanlıklara... Yeni ufuklara doğru...

Kağan ÜNVER

Yönetim ve Eğitim Danışmanı

www.kaganunver.com




 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.