Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BÜYÜMENİN YEDİ SIRRI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12458 görüntülenme
BÜYÜMENİN YEDİ SIRRI

Büyümenin Yedi Sırrı

Ram Charan büyümeyle ilgili iki çok önemli kitaba imza atan bir isim. Dünyanın en önemli strateji düşünürleri arasında yer sayılıyor.

‘’Every Businness is Growth Business: How Your Company Can Prosper Year AfterYear’’ (Her iş büyüyebilir: Şirketiniz Sürekli Büyümeyi Nasıl Yakalayabilir?) adlı ilk kitabı, stratejik yönetim ve büyüme konusunda en önemli kaynaklar arasında gösteriliyor.

İş yaşamına, ailesinin Hindistan’daki küçük ayakkabı dükkanında başlayan, şimdi ise Ford gibi dünya çapında şirketlere danışmanlık veren Charan, son kitabında da yöneticilere çok önemli tavsiyelerde bulunuyor. İşte Charan’ın tavsiyelerinden bazıları:

Büyüme Herkesin İşi Olmalı
Şirkette büyüme sadece üst düzey yöneticilerin işi değildir. Nasıl ki tasarruf tedbirleri aldığınızda herkesi işin içine katıyorsanız büyürken de aynı şeyi yapmalısınız.

Küçük Değişimler de Yeter
Birçok yönetici büyümenin çok büyük değişimlerle geleceğine inanıyor. Kafalardaki soru hep aynı: Bundan sonra sektörü değiştirecek yeni buluş ne olacak? Hangi ürün ya da hizmet piyasadaki dengeleri değiştirecek? Büyük projeler yerine şirkette küçük de olsa yeni gelir getirecek projelere odaklanılmalı.

100 Gün Metodunu Uygulayın
100 gün metodu şirketleri karlı büyümeye götürecek adımları özetliyor. Temel felsefesi şu: Şirket içerisinde büyüme ile ilgili departmanlardan kişileri bir araya getirin. Eğer mümkünse bu ‘büyüme grubu’nun içerisine potansiyel müşteri olabilecek bir kişiyi de dahil edin. Bu grubu geliştirdikleri gelir getirici projesinden bir sonuç alabilmeleri için 100 gün süre verin. Böyle bir tarih ortaya koymak çok önemli.

Farklılaşmaya Her Zaman Fırsat Var
Emtialaşma gerçek değil. Yani piyasada çok sayıda aynı özellikte ürünün olduğu ve tek farkın fiyat olduğu bir ortam tek anlamıyla gerçek değil. Ürünler arasında hala farklar var. Ancak bu farklar giderek azalıyor. Farklılık neredeyse jilet kadar ince hale geldi. Bu nedenle siz de kendi ürününüzü her zaman farklılaştırma şansına sahipsiniz.

‘‘Yaratıcı Olun’’ Demek Yetmez
Birçok yönetici şirket içerisinde yeni ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkması için benzer yöntemler deniyor. Çalışanlar bir araya getirilip, beyin fırtınası yapılıyor, danışmanlar tutularak farklı düşünme konusunda eğitimler veriliyor. Ancak sonunda o istenen, şirkette farklılık yaratacak fikirler bir türlü çıkmıyor. Yaratıcı fikirler tartışmalar sonucu birdenbire değil, gündelik ayrıntılara dikkat ederek, zaman içerisinde ortaya çıkar. Yöneticinin görevi bu düşünce sistematiğini sağlamak, büyüme konusunda bir sistem oluşturmaktadır.

Şirketteki Büyüme Düşmanı Siz Olmayın
Bir liderin en önemli görevi şirketteki yanlış inançları bulup ortadan kaldırabilmesidir. Bulunduğunuz sektör büyümediği için ya da başka bir nedenle büyüme konusunda bir gündeminiz yoksa siz de efsanelere inanıyorsunuz demektir. Büyüme her zaman mümkündür.

Çarpraz Satarken Müşterinizden Olmayın
Çarpraz satış iş hayatında en yanlış kullanılan konseptler arasında. Çünkü yöneticilerin kafasında ‘müşterime başka ne satabilirim?’ düşüncesi var. Oysa tam tersi ‘Müşterim başka neye ihtiyaç duyabilir, onlara değer yaratacak ne önerebilirim? Şeklinde düşünebiliriz.

Kaynak: Ekonomist Dergisi, "Yönetimde Son Trendler’’ eki


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.