Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

8 KLİŞE İŞ GÖRÜŞMESİ SORUSUYLA BAŞA ÇIKMANIN YOLU

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2444 görüntülenme
8 KLİŞE İŞ GÖRÜŞMESİ SORUSUYLA BAŞA ÇIKMANIN YOLU

8 KLİŞE İŞ GÖRÜŞMESİ SORUSUYLA BAŞA ÇIKMANIN YOLU

Öncelikle, görüşmenize hazırlanmak için yeterli zaman ayırın. İyi hazırlanmış olmanız sizi rahatlatacak, heyecanınızı azaltacaktır. Uzmanlar bir iş görüşmesi için en azından 3 saat hazırlanmanızı öneriyorlar. Görüşmelerde sıkça sorulan sorular için cevaplarınızı hazırlayın ve yüksek sesle bu soruları cevaplayın. Görüşmeye gideceğiniz şirket hakkında bilgi edinin ve sorular hazırlayın. Böylece görüşeceğiniz kişiye, işle gerçekten ilgilendiğiniz mesajını vereceksiniz. Son olarak da, gideceğiniz yer ve yaklaşık süre hakkında bilgi edinmeyi unutmayın.

 

Her ne kadar her sektör ve görüştüğünüz kişiler farklı olsa da, bazı sorular vardır ki her görüşmeci bu soruları sormayı görev edinmiştir. Bu yüzden aşağıdaki sorulara ve önerilere bir göz atın ve kendi cevaplarınızı hazırlamaya çalışın.

 

Sizi neden işe alalım?
İşte kendinizi tanıtmanız için bir fırsat. Güçlü yönlerinizi, özelliklerinizi, yapabileceklerinizi kısa ve öz bir şekilde ortaya koymanızın tam zamanı. Yalnız bu soruyu çok genel olarak cevaplamaktan kaçının. Herkes çok çalıştığını ve dürüst olduğunu söyler, size ait kişisel özelliklerinizden bahsedin.

 

Neden burada çalışmak istiyorsunuz?
Bu hazırlıklı gelip gelmediğiniz anlamak için sorulan bir sorudur. Şirket ve sektör hakkında bilgi edinmeden sakın bir görüşmeye katılmayın. Eğer sağlıklı bir araştırma yaptıysanız, bu soru deneyimleriniz ve özelliklerinizin işe uygunluğunu anlatmak için bir fırsat.

 

En zayıf yönünüz nedir?
Bu soruyu cevaplamanın sırrı, zayıflığınız konusunda dürüst olmanız ancak bunu nasıl avantaja çevirdiğinizden bahsetmektir. Örneğin, geçmişte bir şirketle probleminiz olduysa, kendinizi motive etmek için ne gibi adımlar attığınızdan bahsedin. Bu, kendinizi tanıdığınızı ve daha iyi hale gelmek için ne yaptığınızı gösterecektir. Bu soruya vermemeniz gereken tek cevapsa "Zayıf bir yönüm yok" olacaktır.

 

Son işinizden neden ayrıldınız?
Son işinizden kötü ayrıldıysanız da bu soruyu negatif bir şekilde cevaplamaktan kaçının.

Olabildiğince politik olun. Eğer eski işinizin kötü yönlerinden bahsediyorsanız, birkaç iyi yönünden bahsetmeye de özen gösterin. Eski şirketiniz hakkında durmadan şikayet etmeniz, davranışlarınız hakkında karşı tarafa çok da iyi bir fikir vermeyecektir.

 

Karşılaştığınız zor bir durumu ve problemi nasıl çözdüğünüzü anlatın.
Bazen bu soruya bir karşılık bulmak zor olabilir özellikle yeni mezunsanız ve çok fazla iş deneyiminiz yoksa. Görüşmeciler, konu ne olursa olsun sizin eleştirel bir şekilde düşünebildiğiniz ve çözüm üretebildiğinizi görmek isterler.

 

Gurur duyduğunuz en büyük başarınız nedir?
Bu sorunun sırrı, spesifik olmak ve pozisyonla en çok ilgili başarınızı seçmektir. En büyük başarınız lisede okulun şampiyon basket takımında yer almaksa, daha uygun profesyonel bir başarı seçin. Şirketin aradığı özellikleri düşünün ve şirketin ihtiyaçlarına uygunluğunuzı gösterecek bir örnek geliştirin.

 

Düşündüğünüz maaş nedir?
Bu özellikle iş deneyimi az olanlar için çok zor yanıtlanacak bir soru. İş görüşmesine gitmeden önce, piyasayla ilgili bir araştırma yapın ve bu işten ne kadar para almanız gerektiğini öğrenin. İş teklifini almadan önce maaş konusunu konuşmaktan uzak durun. Görüşmeciye, anlaştığınız taktirde adil bir maaş belirlenmesi konusunda konuşmaya açık olduğunuzu bildirin. Eğer bir cevap vermeniz konusunda ısrar ediliyorsa, kesin bir sayı vermektense bir aralık vermeyi tercih edin.

 

Bana kendinizden bahsedin.
Çok kolay bir soru gibi görünse de, cevaplanması aslında çok zor bir soru çünkü alanı çok geniş. Önemli olan şu, görüşme yaptığınız kişi sizin hafta sonları ne yaptığınızı öğrenmekten çok sizi kişisel olarak tanımak istiyor. Kendinizle ilgili birkaç nokta belirleyin, profesyonel deneyimlerinizden, kariyer hedeflerinizden bahsedin ve bu konulara bağlı kalın. Konuyu toparlayıp sonucu o şirkette çalışmak istediğinize getirin.

 

Berna Çetin
Kariyer.Net



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.