Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

AYRILIK VAKTİ GELİNCE...

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12422 görüntülenme
AYRILIK VAKTİ GELİNCE...


Uzun zaman beraber çalıştığımız iş arkadaşlarımız, farkında olmasak da hayatımızda önemli yer ediniyor. Yalnızca çalışma arkadaşlarımızla değil, masamız ve çalışma odamızla da duygusal ilişki kuruyoruz. İşten ayrılma stresine bu duygusallıklar da eklenince, çalıştığımız kurumdan ayrılmamız bir kat daha zorlaşıyor.

 

Böyle bir durumla karşı karşıya gelmişseniz hislerinizi mümkün oldukça bastırmalı, profesyonel düşünerek olaylara yaklaşmaya çalışmalısınız. Her şeyden önce işten ayrılma kararını çok detaylı düşünerek vermelisiniz. Önceliklerinizi belirlemeli, kurumunuzun iyi ve kötü yanlarını listelemelisiniz. Ayrılmaya sebep olarak sayabileceğiniz noktaları çözümlemek için yeterince çaba sarf edip etmediğinizi tartmalı, eğer bu konuda kendinizde eksik görüyorsanız; bir anlamda bu işe bir ‘şans’ daha vermelisiniz.

 

Konu ücret veya çalışma saatleriyle ilgiliyse, yöneticinizle yüz yüze konuşmalı ve isteklerinizi dile getirmelisiniz. Çalışma arkadaşlarınız ile ilgili problemler varsa yine bu kişilerle bire bir uzlaşmaya gitmeye çalışmalısınız. Eğer bütün bu çabalara rağmen işten ayrılmaya karar vermişseniz, doğru zamanı beklemelisiniz. Ayrılma zamanı ne kurumun işlerini aksatacak, ne de çalışanın gelecek planlarını etkileyecek düzeyde erken veya geç olmamalıdır. Çalışma sürelerine göre yasada belirtilen ihbar süreleri de aşılmamalıdır.

 

İşe alım süreçlerinde kurumların en önem verdiği konulardan birisi kişinin geçmiş performansları ve referanslarıdır. Dolayısıyla şirketten ayrılırken mutlaka olumlu izlenim bırakmalı, gerek yöneticiyle gerekse çalışma arkadaşlarınızla gelecekte tekrar beraber çalışma ihtimalini düşünerek veda görüşmesi yapmalısınız.

GERİDE BIRAKACAKLARINIZ

 

Yerinize geçecek kişinin işe alım ve oryantasyon sürecinde kuruma yardımcı olmalı, yapılan işi sizden daha iyi bilen başkası olmadığı için, iş tanımının oluşturulmasında aktif rol almalısınız.

 

İşten ayrılma kararı almanızdan, ayrılmaya kadar geçecek olan sürede kesinlikle işinizi aksatmamalı, görev ve sorumluluklarınızı eksiksiz yerine getirmelisiniz.

 

Ayrılmadan önce yöneticinize yaptığınız ve yapmakta olduğunuz işleri anlatan küçük bir rapor veya sunum hazırlayabilirsiniz. Böylece işinize duyduğunuz saygı ve verdiğiniz önem bir kez daha gözler önüne serilecektir. Kibar bir dille şirketin size kazandırdıklarından dolayı teşekkür etmeli ve yeni bir işte çalışmanın sizin için neden gerekli olduğunu açıklamalısınız. İşle ilgili mutlaka belirtilmesi gereken eleştirileriniz varsa, yine olgun bir tavırla sunmalısınız.

 

AYRILIRKEN

 

Kurumdan ayrılmadan önce çalışma arkadaşlarınıza iletişim bilgilerinizi bırakıp onlarınkileri de alırsanız, ilişkileri sıcak tutmanız kolaylaşacaktır. İşten ayrılma nedeniniz bu kişilerin kendisi bile olsa, burada takınacağınız profesyonel tavır daha sonraki yaşamınızda karşılaşma durumunuzda size büyük bir avantaj sağlayacaktır.

 

İşten ayrılırken yöneticiniz sizinle özel bir görüşme yapmak isteyebilir. Çıkış mülakatı olarak adlandırılan bu görüşmede size, kuruma ve ayrılma nedeninize dair sorular sorabilirler. Ağır bir psikolojik durumda bu sorulara objektif yanıt vermeniz tabiî ki çok güç olacaktır. Aradan beş altı ay gibi bir süre geçtikten sonra bu görüşmenin tekrarı sizden istenebilir. Bu görüşmelerde kuruma faydalı olacağına inandığınız noktaları özellikle dile getirmelisiniz. Her iki görüşmede de belirttiğimiz gibi profesyonel davranmalı ve ağır ithamlardan kaçınmalısınız.

 

İSTENMEYEN AYRILIKLARDAN SONRA
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

İşten ayrılmanız kurumla ilgili sorunlarınızdan veya daha iyi kariyer olanakları sunan başka şirket arayışınızdan ileri gelebileceği gibi, tamamen isteğiniz dışında gelişen olaylardan dolayı da gerçekleşebilir. Kriz dönemlerindeki zorunlu işten çıkarılmalar ya da ailevi sorunlar nedeniyle işten ayrılmanız gerektiğinde elbette sizi daha güç bir dönem bekler. Alıştığınız düzenin bozulmasının yanı sıra geleceğe dair kafanızı bulandıran belirsizlik, kaygılarınızın bir kat daha artmasına ve bu sürecin daha da sancılı geçmesine neden olabilir. Böyle dönemlerde alacağınız psikolojik destek bu dönemi daha rahat atlatmanıza yardımcı olur.

Önemli olan nokta her ne sebeple olursa olsun ayrıldığınız iş yerindeki çalışma arkadaşlarınız ve yöneticinizle yolda karşılaştığınızda veya aynı çalışma ortamında tekrar bulunduğunuzda gülümseyebilecek bir konumda olmaktır. Kişisel sebepler nedeniyle  ayrılıyor olsanız bile, yapıcı bir yaklaşımla sorunlarınızın kalıcı olmasını önleyebilirsiniz.

 

Tanıdık bir sözde dendiği gibi “Hayat yokuşunu tırmanırken karşılaştığınız insanlara iyi davranın; çünkü inişte yine onlarla karşılaşacaksınız…”


 

http://www.insankaynaklari.com/



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.