Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BİLİŞİMDE SON 20 YILIN EN ÖNEMLİ HATALARI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2276 görüntülenme
BİLİŞİMDE SON 20 YILIN EN ÖNEMLİ HATALARI

BİLİŞİMDE SON 20 YILIN EN ÖNEMLİ HATALARI

Merrill R. Chapman, yıllarını bilişim sektörüne vermiş, danışmanlık yapmış bir yazar. Geçtiğimiz ay içinde “In Search of Stupidity” adlı kitabı piyasaya çıktı. Büyük ilgi gören bu kitapta, IBM’den Microsoft’a, Novell’den MicroPro’ya onlarca şirketi inceleyen Chapman, yapılan tarihi hatalara ve bunlardan alınan dersleri ortaya koyuyor. Chapman, “Yapılan hataların önemli bir bölümünde, BT şirketleri yöneticilerinin kendini beğenmişlikleri etkili oldu” diyor ve stratejiye dikkat çekiyor.

IBM
Bence en önemli hata, IBM OS2’deki başarısızlığı oldu. Şirket bu ürününde, gerçekten beklenenden çok başarısız oldu, herkesi şaşırttı.
 
INTEL
İkinci en önemli felaketi 90’ların ortalarında geliştirdiği Pentium çipiyle Intel yaşadı. Intel`in yaşadığı felaket ciddi bir halkla ilişkiler hatasından kaynaklanıyordu. Bu hata şirkete yarım milyar dolara mal oldu.
 
NOVELL
Bir başka büyük hatayı Novell yaptı. Kötü pazarlama ve kötü müşteri ilişkileri bir araya gelince, bir zamanlar networking alanında bir numara olan şirket pazar liderliğini kaybetti. Satış formasyonlu CEO`su ile Novell, teknoloji tabanlı geleneksel bir şirketti. Pek çok firma gibi Novell de pazarlama operasyonlarını fırsat yaratmak için değil, sorunları çözmek için kullanıyordu.
 
NETSCAPE
Diğer bir felaketi, bir zamanlar Microsoft`un başını ağrıtan Netscape yaşadı. Netscape`in yaşadığı felaket de yine PR hatasından kaynaklanıyordu. Şirketin üst düzey yöneticilerinin büyük hedefleri varken, yapılan hatalar nedeniyle browser pazarından silindiler. Şirket AOL tarafından satın alındı.
 
ASHTON-TATE
Son 20 yıldaki en büyük hatalardan bir başkasını, bir zamanlar veri tabanı pazarında lider olan Ashton-Tate yaptı. Şirket dBase veri tabanını piyasaya çıkardıktan sonra büyük bir kırılma yaşadı. Bu kırılmada şirketin CEO`su Ed Esber`ın payı büyüktü. Şirketin kurucusu George Tate, 40 yaşında kalp krizinden 1985 yılında vefat edince yerine, Harvard mezunu Esber geçti. Esber başa geçtikten sonra şirketin daha profesyonel bir şekilde yönetileceğini söyledi. Artık Tate`in duygusal ve el yordamıyla yönetim anlayışını değiştireceğini ifade ediyordu. Bilgisayar mühendisi olmasına rağmen Esber`in teknik zekasına ilişkin bir ünü yoktu. Sonuçta George Tate`in, 5 yılda bir yazılım devine dönüştürdüğü şirketi, Esber, sadece 2.5 yılda harebeye çevirdi.
 
MICROPRO
Diğer bir hatayı MicroPro yaptı. MicroPro, 80`li yılların ortalarında masaüstü yazılımlarında endüstrideki bir numaralı şirketti. Kendilerini bir ürün konumlandırma döneminde yok ettiler. Şirketin 1978 yılında çıkardığı veritabanı yönetim sistemi WordStar, pazara hızlı bir giriş yaptı. MicroPro, 1983 yılında, mikrobilgisayar yazılımları dünyanın en büyük şirketi oldu. Satışları o yıl 70 milyon dolara ulaştı. Derken bir üst versiyonunu çıkarmak için çalışmalara başladılar. Ancak, sonuç, bir üst versiyonu değil, tamamen başka bir şeydi. Orjinali gibi sadece Apple bilgisayarlarda değil, PC`lerde ve AT&T UNIX kutularında da çalışabiliyordu. WordStar 2000 adıyla piyasaya çıkan yeni ürün, orijinalinin satışlarına keskin bir darbe indirdi. MicroPro, WordStar 2000 versiyonuyla gerçekten ciddi bir konumlandırma hatası yapmıştı. İki ürünü de aynı anda aynı hedef kitleye satmaya çalıştılar ve başarısız oldular.
 
DİĞER ÖNEMLİ HATALAR
Bunlar gibi ISP`ler ve İnternet alanında da pek çok hata yapıldı. ABD ekonomisi güçlü bir ekonomi olmasına rağmen internet üzerinden iş yapan şirketlerin başarısızlıklarının peş peşe geldiği "dot.com boom" dediğimiz dönemi çok zor geçirdi. Dot.com fırtınası ABD ekonomisine o güne kadar yaşamadığı kadar ağır bir darbe indirdi.
 


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.