Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

5S İLE VERİMLİLİK ARTIŞI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2656 görüntülenme
5S İLE VERİMLİLİK ARTIŞI

 

 
 
 
5S

 

 

Günümüz   küresel  ekonomisinde ,  rekabet  oldukça  artmıştır.Kaliteli  , hızlı  ve

düşük  maliyetli  ürün  ve  hizmet  üretmek   kaçınılmaz  olmuştur.İşte  bu  noktada 
5S  sistemi  başarısını  kanıtlamış  bir  sistemdir.5S ‘ in  ana  hedefi    yerlerinde 
‘’ Temiz  ,tertipli, düzenli  ve   verimli  ‘’  çalışma  ortamları  oluşturmaktır.
Son  derece  basit  yalınlaştırma  çalışmalarıdır.

 

JAPONCA

TÜRKÇE

Seiri

Sınıflandır

Seiton

Sırala / Düzenle

Seiso

Sil /Süpür

Seiketsu

Standartlaştır

Shitsuke

Sürdür

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)      SINIFLANDIRMA : Gereksiz  nesneleri  ayır.

      Gerekli mi ?

      Kaç  adet  gerekli ?

      Hangi  sıklıkta  kullanılıyor ?

 

Gereksizlere   kırmızı  etiket   koyarak  ayırabiliriz.

 

2)      SIRALA / DÜZENLE : Hedef ,  kullandığımız  nesneleri   kolayca 

      bulunabilir ,  kullanıldıktan  sonra da  kolayca  yerine  konulabilir 
      olmasıdır .

 

Ekipmanlar   nasıl  yerleştirilmeli ?

Stok  sahası  neresi  olmalı ?

Malzeme  ve  ara  ürünler  nereye  konulmalı ?

 

3)  SİL / SÜPÜR : Hedef , iş  yerini   ve  ekipmanları  en  iyi  durumda 

      tutmaktır .Bunun    için  temizlenecekleri  belirledikten  sonra   sorumlular 
      tespit  edilir.Kontrol  ve  bakım    yöntemleri   geliştirilir .

 

4)      STANDARTLAŞMA : Hedef  hataları  anında  görebilmek  için 

      görselliği  arttırmak ve  uygulamayı  standartlaştırarak    etkinleştirmektir .

 

Etiketleme : Sorumluluk  kimde ?

Limit  Göstergeler : Kullanım  ve  Tehlike  Limitleri

Görünürlük : Şeffaf  nesneler  vs.

 

Planla              Kaynak   Yarat                Uygula                Kontrol  Et

 

 

5)      SÜRDÜR :

 

·         Gerekli   Eğitim   verilmeli .

·         Malzeme , araç  vs.  sürekli  temin  edilmeli .

·         5S   sürekli  gündemde  tutulmalı . ( ödül , aktiviteler  vs . )

 

 

Kuruma  Sağladığı   KAZANÇLAR :

 

  • Güzel  bir  çalışma  ortamı
  • İş  kazalarının  azalması
  • Hatalı  ürünlerin  azalması
  • Kaliteli  ve  güvenli   ürün / hizmet   üretimi
  • Verimlilik  artışı

 

 

Gerçekten   çoğu     yerleri   pislik  ve  görüntü  kirliliği   içinde  , böyle  bir

vaziyette  kalite  verimlilikten   söz  edemeyiz.Özellikle  AB   ile  entegrasyon 
sürecinde , bu  boyut  daha  da önem  kazanıyor.Firmalarımızın  yok  olmaması 
için , rekabet  güçlerini  arttırması gerekiyor.

Bahsettiğim  temizlik   ve   yalınlaştırma   çalışmalarını   uygulayanlar , kazançlı 

çıkacaklar.
 
Behçet  N. Tankut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.