Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BİREYSEL GELİŞİM VE İŞ HAYATINDA BAŞARI

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2202 görüntülenme
BİREYSEL GELİŞİM VE İŞ HAYATINDA BAŞARI

BİREYSEL GELİŞİM VE İŞ HAYATINDA BAŞARI

İş hayatında başarı kazanmanın en önemli unsurlarından olan bireysel gelişimi bir ağaca benzetebilirsiniz.

Yaşamdaki fırtınalara karşı tutunabilmek için sağlam köklere ihtiyacınız vardır. Bu temel değerlere sahip olmadan hedeflerinize ulaşabilmeniz sadece şansa bağlı olur. Yaşamımız ise şansa bırakılamayacak kadar değerlidir.

Kökler
  1. Kendine güven
  2. Yeteneklerinin farkında olma (Kendini Tanıma)
  3. İnançlar (Değerler)
  4. Prensipler (Paradigmalar)
  5. (+) (-) Alışkanlıklar
  6. Proaktif - Sinerjik olma
  7. Kendini motive edebilme yetisi
  8. Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi

Kendine güvenmenin işin yarısını yapmak anlamına geldiği söylenir. Bir hedef belirleseniz bile, başarabileceğinize inanmıyor iseniz zaten başından kaybetmiş olursunuz. Tabii ki sadece kendinize güvenmek yeterli değil ayrıca kendi yeteneklerinizin farkında olmanız gerekiyor. Kimi insan iyi resim yapar, kimi insan iyi yöneticidir, kimimiz iyi ilişkiler kurarız, bazılarının elbeceri, bazılarının fikir üretme yetenekleri vardır. O halde siz gerçekten neyi en iyi yapabiliyorsunuz bunu bulmanız gerekir. Toplumumuzdaki daki "Ne iş olursa yaparım" düşüncesi artık yetenek sayılmıyor.

Diğer önemli bir nokta kişinin inançlarına ve değerlerine ters düşen ortamlarda başarı şansının az olduğudur. Şirket kültürü ile sizin değerlerinizin uyum içinde olması gerekiyor. Şirketin hedefi sizin prensiplerinize aykırı ise alışkanlıklarınız ile bağdaşmıyorsa yine problem var demektir. Örneğin, ağır sanayii tesislerinde iş emniyeti iş sağlığı en önemli yapılardan biridir. Sizin alışkanlıklarınız iş emniyeti ve iş sağlığına aykırı ise bunların üzerinde çalışıp değiştirmeniz gerekmektedir.

Bir başka önemli konu motivasyondur. Sizin motivasyonunuzdan şirket veya yöneticileriniz sorumlu değildir. O halde motivasyonunuzu yüksek tutmak sizin görevinizdir. Bunun için hazır olduğunuz zaman sorululuk almaktan çekinmemeli yeni görevler için girişimlerde bulunmalısınız. Sizden beklenen işi yaparsanız maaşınızı hakkedersiniz, performansınız beklenenin altında ise paranızı hakketmiyorsunuz demektir. Bu durumda ilk fırsatta sizi ya başka bir bölüme aktaracaklar veya işinize son verecekler demektir. Diğer taraftan beklentilerin üzerinde çalışıyor ve katma değer üretiyorsanız promosyonu hakkediyorsunuz demektir. Performansa dayalı şirket yapılarında bu sizin farkedilmenizi sağlar. Sürekli sorun yaratan çalışanlara değil çözüm üreten, ekip oyuncuları olabilenlere önem ve sorumluluklar verilir.

İnsanlarda genellikle kirpi refleksi dediğimiz etkiye tepki 'le karsilik verirler. Bir olay karşısında fazla düşünmeden hemen savunmaya gecerler. Direk sorulmasa bile bir eleştiri karşısında suçumuzun olmadığını kanıtlama çabasına gireriz. Proaktif kişiler önce geri çekilmeyi bilir, konuyu değerlendirdikten veya yeterli araştırmayı yaptıktan sonra geri dönüp görüşlerini bildirirler. Böylece pişmanlık duyacakları bir davranış içine girmezler. Risk hesaplanarak alınırsa bize çok yararı olabilir. Örnek vermek gerekirse: Yöneticiniz bir iş konusunda soru sordu. Cevabı tam olarak bilmiyorsunuz. Eksik bilgi vermektense, "Bu konuda henüz yeterli bilgim yok, sizi yanıltmak istemem araştırma yapıp döneyim" demek daha tercih edilen bir davranıştır. Baskalarini suclamak yerine hatalarinizin sorumlulugunu ustlenip ayni hatayi ikinci kez yapmamaya calismaniz guvenilir bir eleman olmanizi saglar.

Başarıları ekip ile paylaştığınız zaman ve yerinize adam yetiştirmekten korkmadığınız zaman siz farklı pozisyonlara hazır olacaksınız demektir. İş ortamları kolay değildir. Mutlaka çevrenizde zor, sorunlu bir iki insan olacaktır. Bu kişiler ile uzlaşmacı ve iş ahlakı cerçevesinde iletişim kurmak ve yargısız olabilmeye çalışmak gerekmektedir. Sizin karşı tarafa neyi temsil ettiğiniz önemlidir. İş ortamındaki bazı insanlar için tehdit oluşturduğunuzu düşünürlerse sizinle üğraşmaya çalışabilirler. En önemli konu samimi olmanız ve kazan kazan prensibi ile herkesin kazanabileceği ortamlar yaratmanızdır.

Kökleriniz çok sağlam olsa da bu yeterli değidir. Ağacın büyümesi ve ürün verebilmesi için gübrelenmesi sulanması gerekir. İşte bu, destek grubunuz (Saygı duyduğunuz insanlar), İş arkadaşlarınız, aileniz, çevrenizden gelecek artı eksi geri beslemelerdir. İster artı, ister eksi geri beslemeler bizim yolumuzu denetlemimize ve yanlışları düzeltmemize yarar.


Başarılı olmanın yolu,

  1. Hedefler (Kısa, Orta, Uzun Vade) – Ölçülebilir, değişken, gerçekci olmalı. Sık sık gözden geçirelerek eksiklikler tamamlanmalı veya belki yeni koordinatlar belirlemeli.
  2. Yeni beceriler. IT teknolojileri hakkında, koyduğunuz hedefler doğrultusunda bilgi beceri sahibi olmak, Gerekirse eğitim almak, araştırma yapmak, pratik yapmak.
  3. Gelişmeye açık alanlarınızın analiz edilmeli. Yabancı diliniz iyi değilse ve işinizde gerekiyorsa bunu geliştirmeniz gerekiyor. Yazar olmayı planlıyorsanız yazı yazma tekniklerini öğrenmeniz gerekiyor.
  4. Her konuda devamlı gelişme. Tüm eğitim olanaklarına açık olmaya özen göstermeniz başarınızın haritası olacaktır.

Son söz olarak aşağıdaki soruları kendinize sormanızı öneriyorum,

  1. Kendinizi nasıl hissediyorsunuz?(Bireysel motıvasyon)
  2. Hedefleriniz (Amaçlarınız) nelerdir?
  3. Macera duygunuz var mı?

Başarı kendi kendinizi aşmaktır. Değişime ve Gelişime kucak açmanız dilekleri ile...

www.hatunca.net



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.