Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

4800$ LIK SEMİNER NOTLARI!

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2422 görüntülenme
4800$ LIK SEMİNER NOTLARI!

4800$' lık Seminer Notları!

ABD'de bir uzmanın 2 yıldır uyguladığı 4.800 $’lık

EN İYİ hitabet semineri olarak bilinen kendi notlarını yayınlıyoruz!

Özel olarak derlenen ETKİLİ konuşma sanatı adlı

Öyle insanlar vardır ki,konuştukları zaman soluduğunuz havanın bile onların sayesinde olduğunu zannedersiniz. Yani konuşmaları öyle etkilidir ki ,bulundukları her ortamda ,kısa bir sürede insanları etraflarında halka yapmayı başarırlar ve çevreleri üzerinde kıskanılacak etkileri vardır.

İş görüşmelerinde iş veren personelini işe almadan evvel mülakattan geçirir.Burada amaç ,sınırlı sürede
karşıdakini azami ölçüde tanımaya çalışmaktır.Bu görüşmelerin sonunda bazen bakarsınız ki ,sizden çok daha az özelliklere sahip birisine ,o çok istediğiniz işi kaptırıvermişsiniz.

“Bu işin sırrı nedir?”diyecek olursanız,cevap son derece açık:Güzel konuşmayı becerebilmek...

Çünkü konuşmak yalnızca düz bir iletişim aracı değildir. Kişinin bütün duyguları yanı sıra bütün düşüncelerini de çevresine ulaştırabildiği en etkili yoldur.

Şimdi size çok değerli bir birikim sunacağız.Arkadaşımız Doç.Dr.Yılmaz Üstünel ,Princeton Ünüversitesi’nce
(ABD)düzenlenen toplam 4.800 $’lık hitabet seminerlerinin notlarını ele geçirip Genç Beyin için tercüme etti,bize gönderdi.Hakikaten şu anda son derece talihli bir Genç Beyin okuyucusunuz.Söz konusu değerli birikimi büyük bir dikkatle okuyun,kavrayın ,uygulayın:hitabet sanatının zevkine varın!

*Giriş ve bitiriş cümleleri hayati önem arzeder,dikkat!

*Ağzınızdan çıkan her cümle muhataplarınızı yakından ilgilendirsin,onların ihtiyaçlarına yönelik bilgiler ihtiva etsin.

*Gereksiz ayrıntılarla muhataplarınızı sıkıntıdan patlatmayın,beş dakikada bir ilginç ayrıntılara yer verin.

*Muhataplarınızın yüzüne ,hatta gözlerinin içine bakın:asla mırıldanarak konuşmayın.

*Üç cümlenizden birisi soru cümlesi olsun,soru cümleleri muhatapları uyanık tutar,kendine getirir,konsantre eder.

*Ne konuştuğunuz değil,nasıl konuştuğunuz önemlidir.

*Enteresan olaylara,merak uyandırıcı hatıralara yer verin.

*Hiç bir şey bilmeseniz bile samimi konuşun ,hayatınızın en etkili hitabetini yapmış olursunuz.

*Dinleyicilerinizi usulüyle övün,etkileyiciliğiniz % 50 artar.

*Asla ezberlenmiş bir konuşmayı mekanik tarzda sunmak tarzındaki bir konuşmayı denemeyin.

*Anlatacağınız konu hakkında heyecanlı,arzulu ve şevkli olun.

*Konuşmanızı dinleyicilerle paylaşın.

*Kendinizi dinleyicilerle özdeşleştirin.

*Kendinizden örnekler verin,samimi itiraflarda bulunun ama şahsi reklama girmeyin.

*Göze ve kulağa beraber hitap edin,bunun için teknolojiden faydalanın.

*Dinleyicilerinize sevgi ve saygı gösterin,bunu her birine hissettirin.

*Örnekleriniz bol olsun.

*Sözlerinizin yankısını muhataplarınızın beyninde yüreğinde duyun.

*Beden dilinizi ustalıkla ve şuurlu olarak kullanın.

*Asla yıkıcı ,olumsuz,ümitsiz ifadeler kullanmayın.

*Ses tonunuz bazen hiptonik,bazen vurucu olsun.

*Hazırlıksız konuşmamaya çalışın.

*Dinleyicileriniz sanki ayağa kalkıp size cevap vereceklermiş gibi konuşun.

*Konuyla ilgili güldüren ama düşündüren esprileriniz mutlaka bulunsun.

*Konuya farklı ve ilginç açılardan bakın.

*Somurtarak konuşmayın,tebessümünüz bol olsun.

*Sorular çoksa,başarılı bir hatipsiniz demektir.

*Arada bir siz susun,sessizliğiniz konuşsun.Sukutunuzla da konuşmayı bilin.

*20 dakikalık konuşma da şok edici en az iki bilgi bulunmalıdır.

*Dinleyicileri şu andan alın,25 yıl ötesine götürün:gerekli motivasyonu sağladıktan sonra tekrar bu güne getirin.

*”Bu konuşmanın belki de en can alıcı cümlesine geldi sıra...”tarzında ifade(leri)niz mutlaka
bulunsun ve o cümle hakikaten can alıcı olsun.

*Her müthiş tesbitten sonra siz,dinleyicilerden beş kat daha fazla dehşete düşün,bunu herkese hissettirin.

*Dinleyicilerden birkaçını seçin,onlarla kısa süreli birebir diyalog kurun.

*Konuyla ilgili bazı önemli kavramları veya şekilleri yazdığınız kağıdı dinleyicilere gösterin,okutun.

*Bazı sürprizler yapın,böylelikle konuşmanızın etkisini %30 artırabilirsiniz.

*Anlattıklarınızın nasıl pratik hayata geçirileceğine dair yollar gösterin.

(6 günlük hitabet seminerinde özetle bunlar açıklanmaktadır)

derleme: genc beyin

 

 



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.