Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BİR GİRİŞİMCİNİN 7 GÖSTERGESİ

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2361 görüntülenme
BİR GİRİŞİMCİNİN 7 GÖSTERGESİ

Bir işletme kurmak ve başarılı olmak için girişimci bir ruha sahip olmalısınız ve bunu herkes yapamaz.Bir işletme kurmak için gereken niteliklere sahip olup olmadığınızı nasıl bilebilirsiniz? Bunu bilmeniz mümkün değil gibi görünüyor. Yine de, duygusal açıdan ve aile yaşantısı göz önüne alınarak girişimci bir ruha sahip olabilmek için gereken bazı ortak nitelikler olduğunu düşünüyorum.İyi bir girişimci adayı olabilmeniz için bu kategorilerin yedisine birden uymanız gerekmiyor. Ama tümüne uymanızda da bir sakınca yok. Genel olarak, bu özelliklere ne kadar uyarsanız kendi işinizi yapmaya o kadar uygun olduğunuz söylenebilir.

1)Çevrenizde bir başkası için çalışamayacak kişiler bulunuyor. Bunu olumsuz anlamda söylemiyorum. Kendi işletmelerini kurma eğiliminde olan kişilere bakıldığında ailelerinin de kendi işlerini yürüttüğü görülüyor. Kendi işinizi kurmaktansa, bir şirkette işe girmek genelde çok daha kolaydır; kendi başlarına hareket etmeyi tercih eden kişiler genelde ailelerini örnek alıyor.

2)Kötü bir çalışan olabilirsiniz. Bunu açıkta söylemekte bir sakınca görmüyorum. Kendi işletmelerini kuran kişiler birden fazla işten kovulmuş ya da istifa etmiş olabiliyor. Sürekli bir iş olmadığı için işten çıkarılmış olduğunuz ya da daha iyi ücretli bir işe geçtiğiniz durumlardan söz etmiyorum — işten ayrılmanız istenmiş ya da onlar sizi kovmadan siz istifa etmiş olmalısınız. Bu durumu, sizi verimli biçimde motive edebilen ve yönetebilen tek kişinin yine kendiniz olduğu bir pazar olarak düşünebilirsiniz.

3)“İş güvenliği” konusunda birden çok tanım yapabiliyorsunuz. 25–30 yıl boyunca aynı işyerinde çalışanlara hayranlıkla bakıyorum. Kendilerini oldukça güvende hissediyor olsalar gerek. Peki ya tanıdığınız kaç kişi aynı şirkette bu kadar uzun süredir çalışıyor? Sürekli değişen bir ekonomik ortamda, iş güvenliği bir anda kaybolabilir.

4) Yükselebileceğiniz kadar yükseldiniz ya da yükselme olasılığınız bulunmuyor. Bazı durumlarda, yeni bir maceraya atılmak için gereken motivasyonu zirveye ulaşıp çevrenize baktıktan sonra “Şimdi ne olacak?” dediğiniz anda bulabilirsiniz. Erken gelen başarı muhteşem olabilir, ancak erken emeklilik de enerji dolu ve yüksek motivasyonlu kişileri delirmenin eşiğine getirebilir.

5) Pazar araştırmasını çoktan yapmış olabilirsiniz. Kafanızdaki ürün ya da servis için hâlihazırda bir pazar olup olmadığını araştırmaya henüz vakit ayırmadıysanız sakın bana bu harika fikirden bahsetmeyin. Başarısız olan herhangi bir Internet maceraperestinin söyleyebileceği gibi, “hoş” olan her fikir “kazançlı” olmayabilir. Müşterileri çekeceğinden emin olmadıkça bir fikri sahiplenmeyin.

6) Aileniz sizi destekliyor olabilir. Koşullar ne kadar uygun olursa olsun, yeni bir iş kurmak sıkıntılı bir süreç olabilir. Bu süreci yakınlarınızın desteği olmadan geçirmek oldukça zor olabilir.

7) Tek başınıza yapamayacağınızı biliyor olabilirsiniz. Bir işletmenin geliştirilmesinde önemli becerilere sahip olabilirsiniz. Belki de şirketin finansal kaynaklarını idare etmeyi seviyor olabilirsiniz. Bir ürünü oluşturmak için gereken yaratıcı fikirlere ya da teknik bilgiye sahip olduğunuz için bir işletme kuruyor olabilirsiniz.

Yukarıdakilerden herhangi biri mümkün olabilir, ancak bu görevlerin hepsinde — ya da bir işletmeyi ayakta tutmak için gereken görevlerin tümünde başarılı olma olasılığınız düşüktür. Tüm o “yalnız kurt” hikayelerini bir kenara bırakın. "Kendi başına yap" felsefesine inancınız ne kadar güçlü olursa olsun, bir aşamada başkalarının yardımına ihtiyaç duyacaksınız.Bu tür bir yardım alma — çalışanlarınız, ortaklarınız ya da uzman olmadığınız alanlarda danışmanlarınız olması — isteği, gelecekte başarılı olunacağının bir göstergesidir.

 
 
 


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.