Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Şirket Eğitimleri Hangi Tekniklerle Verilir?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
4661 görüntülenme
Şirket Eğitimleri Hangi Tekniklerle Verilir?
Şirket Eğitimleri Hangi Tekniklerle Verilir?

Kişisel gelişim eğitiminde kullanılan teknikler, bilgi sunma, benzetme (simülasyon) ve işbaşında eğitim teknikleri olmak üzere 3 şekilde sınıflandırılabilir:

Bilgi Sunma Teknikleri
Anlatma tekniği: Şirkette yetkili bir kişinin belirli konularda geniş bir dinleyici grubuna bilgi vermesini amaçlar. Örneğin; üretim teknikleri, pazarlama sorunları, çalışma koşulları, iş güvenliği gibi.

Seminerler: Özellikle orta ve üst kademe yöneticilerinin, şirket içinde ya da dışında çeşitli örgütlerce düzenlenmiş seminer çalışmalarına katılımları sağlanır. Böylelikle genel, mesleki ve teknik konularda bilgiler tazelenebilir. Genellikle güncel konular ele alınır.

Kurslar: Seminerlere oranla daha uzun süreli eğitim programlarıdır. Birkaç haftadan aya, hatta birkaç yıla kadar sürebilir. Eğitilenlerin eğitim konuları ile ilgili olarak kapsamlı bir biçimde öğrenmeleri mümkün olur.

Davranış taklidi (davranış modeli): Kişilerarası ilişkileri geliştirmede ya da eğitilenlerin sosyal becerilerinin arttırılmasında oldukça etkili bir tekniktir. Doğru davranışın gösterilmesi ve daha sonra eğitilenlerin doğru davranışı uygulamalarına olanak tanınması amacını taşır.

Bilgisayar destekli eğitim: Bilgisayar aracılığı ile sunulan eğitim programıdır. İki nedenle kullanılmaktadır:

* Giderlerin azaltılması,

* Eğitilenlerin etkinliğinin yükseltilmesi,

Özellikle çok fazla sayıda kişinin eğitim alması gereken durumlarda yararlıdır. Bu tekniği kullanmaya karar vermeden önce ayrıntılı olarak fayda-maliyet analizi yapılmalı ve analiz sonucuna göre karar verilmelidir.

Duyarlılık eğitimi: İnsanların kendi deneyim, his, tepki, algı ve davranışlarını inceleyerek fark etmelerini ve bunların başkalarını ne yönde etkilediğini öğrenmelerini sağlayan bir eğitim tekniğidir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Prof. Dr. Nevin Deniz’in “Global Eğitim” adlı kitabından derlenmiştir.

 
 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.