Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Bir Yönetici Nasıl Eyleme Geçmelidir?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2465 görüntülenme
Bir Yönetici Nasıl Eyleme Geçmelidir?
Kararların sorumluluğunu yönettin. İnsanlar şunları biliyor hale gelmediği sürece, bir karar alınmamış demektir: Yerine getirmekten sorumlu kişinin adı, teslim tarihi, karardan etkilenecek olan, dolayısıyla da onu bilmesi, anlaması ve onaylaması gereken kişilerin adları, doğrudan etkilenmeyecek olsalar bile, karar hakkında bilgilendirilmesi gereken kişilerin adları.

Kararları belli aralıklarla gözden geçirmek, onları daha baştan özenle bir şekilde almak kadar önemlidir. Bu şekilde kötü bir karar, gerçek bir tahribata yol açmadan düzeltilebilir. Bu gözden geçirmeler, sonuçlardan karara, temel olan varsayımlara kadar, her şeyi kapsayabilir.

İletişimin Sorumluluğunu Üstlenin
Etkin yöneticiler, gerek eylem planlarının, gerekse enformasyon ihtiyaçlarının anlaşılmasını sağlarlar. Planlarını meslektaşlarıyla paylaşmaları, aynı zamanda onların yorumlarını almaları anlamına gelir. Görevin yapılması için ihtiyaç duydukları enformasyonun ne olduğunu herkesin bilmesini sağlarlar. Genellikle en çok dikkat edilen ise aşağıdan yukarı enformasyon akışıdır.



Fırsatlara Odaklanın
İyi yöneticiler, sorunlardan çok fırsatlara odaklanır. Sorun çözmek ne kadar gerekliyse de, sonuç üretmez. Tahribatı engeller. Fırsatları değerlendirmek ise sonuç üretir. Somut olarak, yöneticiler fırsatlara bakmak için aşağıdaki 7 durumu tarar.

* Kendi şirketlerinde, rakiplerde ya da sektörde, beklenmedik bir başarı ya da yenilgi,

* Sektör ve pazar yapısındaki değişimler,

* Demografi,

* Bir pazar, süreç, ürün ya da hizmette var olan ile olması gereken arasındaki bir açıklık,

* Bir süreç ürün ya da hizmette ki yeni buluşlar,

* Zihniyet, değer yargıları, değerler, algılamalar ya da anlamlardaki değişimler,

* Yeni bilgi ya da yeni bir teknoloji.

Toplantıları Üretken Kılın
Etkin toplantı yürütmenin anahtarı önceden bunun ne tür bir toplantı olacağına karar vermektir. Değişik tür toplantılar, değişik hazırlık biçimleri ve değişik sonuçlar gerektirir.

Bir toplantıyı üretken kılmak, önemli miktarda öz disiplin gerektirir. Yöneticinin hangi tür toplantının gerekli olduğuna karar verip sonra bu formata bağlı kalmasını gerektirir. Somut amacına ulaşır ulaşmaz, toplantıyı sona erdirmek de önemlidir. İyi yöneticiler yeni bir konuyu tekrar tartışmaya açmazlar. İyi izlemek, toplantının kendisi kadar önemlidir. Sonunda da yöneticiler toplantıyı özetler ve kapatır.

Biz Diye Düşünün ve Konuşun
Ben diye düşünmeyin ve konuşmayın. Biz diye düşünün ve konuşunun. Etkin yöneticiler paylaşılmayacak ve devredilmeyecek nihai sorumluluğun kendilerinde olduğunu bilmek zorundadır. Bu, kendi ihtiyaçlarından önce kuruluşun ihtiyaç ve fırsatlarını düşündükleri anlamına gelir.

Etkin yöneticilerin kişilikleri, güçlü ve zayıf yanları, değer ve inançları bakımından büyük farklılıklar gösterir. Ama hepsinde aynı olan, doğru şeylerin yapılmasını sağlamalarıdır. Bazıları doğuştan etkindir. Ama talep olağanüstü yetenekte insanlar tarafından karşılanamayacak kadar büyüktür. Etkinlik bir disiplindir. Ve her disiplinde olduğu gibi, etkinlik öğrenilebilir ve öğrenilmelidir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Peter Drucker’in “Klasik Drucker” adlı kitabından derlenmiştir.

 
 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.