Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Başarısız Liderlerin Özellikleri Nelerdir?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
3354 görüntülenme
Başarısız Liderlerin Özellikleri Nelerdir?

Başarılı kişilere, değişmesi gereken yönlerinin onlara ne çok şey kaybettirdiğini gösterebilmek ve onları değişmeye ikna etmek, belki de dünyanın en zor işlerinden biridir. Birçok başarılı şirkette, karar noktalarında bulunan yetki sahibi yöneticiler ve iş liderleri de bu grupta yer alan kişilerdir.

Aşırı başarı tutkusu, başkalarını dinlememe, empati göstermekten kaçınma, yardım almama ve eleştiriye karşı tahammülsüzlük, iyi bir iş liderinin kaderini değiştirecek tuzaklardır. Bu bağlamda, insanları düş kırıklığına uğratan bir iş liderinin özelliklerine bakalım:

* İşler istediği gibi gitmediğinde kolayca parlar, beklenmedik çıkışlar yapar.

* Risk almaktan çekindiği için karar veremez, tereddüde düşer ya da çelişkili kararlar verir.

* İnsanlara güven duymaz, sözlerde ve davranışlarda ard niyet arar, kuşkucudur.

* İnsanlarla iletişim kurmayı önemsemez, onların ihtiyaçlarına duyarsızdır.

* Kendisine hayrandır ve her şeyin hakkı olduğuna inanır.

* Önünü sonunu düşünmeden bol keseden vaatte bulunur; sonra da verdiği sözleri unutur veya sözünü tutmaz.

* Her durumu küçük veya büyük krize dönüştürür; duruma hakim olmak için çevresini tedirgin eder.

* Fevri ve yanlış kararlar alır, çevresindekileri zora sokar.

* İnsanlar üzerinde sıkı kontrol uygular, zorlayıcıdır ve ayrıntılarla uğraşır.

* Herkesi memnun etmek için onların suyuna gider, insanlara hoş görünerek istediğini yaptırabileceğini düşünür.

* İnsanlara, gelişen olaylara ve sorunlara yeterince zaman ayırmaz, tembel ve gevşektir. Eğlenceye, oyuna, uykuya çok zaman ayırır.

Başarı tutkusu ve hedeflerine ulaşma doyumu pek çok zaman kendi içinde tuzaklar barındıran bir durumdur. Başarının baskısı insanlarda hayal kırıklıkları yaratan olumsuz davranışlara yol açabilir. Kurumsal düzeyde başarılı sonuçlara imza atan başarılı işi liderlerinin bu tuzaklara karşı hazırlıklı olmaları gerekmektedir.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, yönetim danışmanı Prof. Dr. Acar Baltaş’ın yazısından derlenmiştir.
 
 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.