Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

AYAKÜSTÜ BİR SOHBET NASIL NETWORKE DÖNÜŞÜR?

Yazdırılabilir versiyon   Geri
12541 görüntülenme
AYAKÜSTÜ BİR SOHBET NASIL NETWORKE DÖNÜŞÜR?

Ayaküstü kısa bir merhaba, benim adım şu, şu şirkette, şu görevde bulunuyorum dedikten sonra devamını da getirmek gerekiyor. Aksi halde aynı özet bilgileri karşınızdaki de verecek ve karşılıklı “memnun oldum”la ayrılacaksınız ve muhtemelen bir daha yüzlerinizi hatırlamayacaksınız.

MESLEKTE ÇOK İYİ OLMAK YETMİYOR

Aslında sizin istediğiniz bundan fazlası. Şirketinize ortak, yeni bir eleman veya kendinize yeni bir iş arıyor olabilirsiniz. Üstelik tam da kaynağına ulaşmış durumdasınız. Sizin yapmak istediğiniz aslında “network” kurmak. Özel yaşamdaki arkadaşlıkların iş yaşamındaki karşılığı sayılan bir iş ilişkisi.

Ayaküstü yapılan kısa tanışma faslını bir “network”e dönüştürebilmek için de “networking”in kurallarını bilmek önemli. Mesleğinizde çok iyi olabilirsiniz, ama bunu şirket içindeki bir kaç kişiden başka bilen yoksa, kendinizi pazarlayamıyorsanız, sektörde muhtemelen bilinmiyorsunuzdur. Networking tam da bu işe yarıyor. Çeşitli iş toplantılarında, fuarlarda tanıştığınız insanlarda iz bırakabilmelisiniz. Yaptığınız işi anlatırken, farklı olduğunuz izlenimi vermelisiniz karşınızdaki kişiye.

 

Aynı sırada kartvizitinizi vererek, işle ilgili ilginç bir-iki fikrinizi açabilir, yapılan toplantıyla ilgili kısa değerlendirme yapabilirsiniz. Emin olun aklı başında değerlendirmeniz karşı tarafın dikkatini çekecektir. Hatta belki sohbeti sürdürmek ve sizinle ilgili daha fazla bilgi edinmek isteyecektir. Ardından “Bu konuyla ilgili sizinle görüş alışverişinde bulunmayı isteyeceğini” söyleyecektir.

Bu arada karşınızdaki kişinin de kartvizitini almayı unutmayın. İleride o kişiyi daha iyi hatırlamak için kartın arkasına bir kaç bilgi eklerseniz, yüzlerce kartvizitten biri olmaktan çıkar ve günün birinde ihtiyacınız olduğunda bu bilgiler işe yarar.

Bu aşamadan sonra networking’in ilk bağlantısını sağladınız sayılır. Unutulmamalı ki bu bağlantının sürmesi için bundan sonraki dönemde beslenmesi gerekir. Örneğin üzerinde sohbet ettiğiniz konuyla veya etkilemek istediğiniz kişinin ilgi alanına giren mesleki bir bilgi veya haberle ilgili o kişiyi bilgilendirmek, bir e-posta göndermek, kendinizi unutturmamak ve network’ü sürdürmek için çok önemli.

BİLGİLENDİRİN, KUTLAYIN İLİŞKİYİ SÜRDÜRÜN

Bunun için de sizin işiniz düşmesini beklemeden harekete geçmek daha iyi izlenim bırakır. Eğer tanıştığınız kişi size mesleki bir bilgi sağlarsa, karşılık verip teşekkür etmeyi unutmamalısınız. İş dünyasında kurulan ilişkiler tıpkı özel yaşamdaki dostluklar gibi beslenmek ister. Buradaki fark ise karşılıklı bir alışverişin olduğunu unutmamak. Network kurduğunuz kişinin çalıştığı şirketin bir başarısını duyduğunuzda kutlamak, yılbaşı, bayram gibi önemli günlerde mesaj atmak iş ilişkisini güçlendirecektir.

Network kurmak istiyorsunuz, ama kendi alanınızla ilgili önemli kişilere nerede ulaşabilirsiniz? İlgi alanları aynı olan insanların bir araya geldiği dernekler, spor kulüpleri, mesleki odalar, seminerler, konferanslar, eğitim gezileri sizi kaynağına ulaştıracaktır. Kaynağına ulaştıktan sonra ise nasıl davranılması gerektiğini hatırlamak için yazının başına dönüp tekrar okumanızı öneririm.

Kolay gelsin!

Kaynak: Arzu Çakır www.yenibiris.com



 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.