Paylaşımlar

Makaleler, Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

BAŞARI İÇİN GİYİNMEK

Yazdırılabilir versiyon   Geri
2934 görüntülenme
BAŞARI İÇİN GİYİNMEK
BAŞARI İÇİN GİYİNMEK

İş ortamlarında, özellikle de işe alınma aşamasında, görünümüzün de önem taşıyabileceğini unutmamalısınız. Kimi işler, özellikle prezantabl görüntüye gereksinim duyar. Kimi işler de ise, görünümünüz işin kusursuz bir parçasıdır. Eğer siz de böyle bir işte çalışıyorsanız ya da bu tür bir sektörde kariyer peşindeyseniz, gardrobunuzu düzenlerken bir takım kriterleri göz önüne almanız gerekebilir.

İlk izlenim, genellikle otuz saniyelik kısa bir zaman içinde edinilir. Bu izlenimler gerçeği yansıtmıyor olabilir. Ama dış görünüşümüz, tavırlarımız, duruşumuz karşımızdaki kişiye ister istemez bizimle ilgili pek çok mesaj iletir. Özgüven, ahlaki yapı, hayata bakış açısı, ekonomik düzey, eğitim düzeyi, güvenilirlik, toplumsal konum gibi kilit konularda iletilen bu mesajlar, özellikle işe alınma durumlarında çok etkili olur. Siz de eğer dış görünümün önemli olduğu bir sektörde başarı elde etmek istiyorsanız, bu tür istemsiz mesajlarınızı düzenleyerek kendinize büyük bir avantaj sağlayabilirsiniz.

Pek çok insan, güzel göründüğüne inandığında, daha özgüvenli davranır. Bazılarımız için ise rahatlık güzel görünmekten daha önemlidir. Ama iş ortamlarında hem rahatlığı, hem de şıklığı biraraya getirebiliriz.

İnsan, fiziksel özellikleri nasıl olursa olsun, kendini çekici göstermeyi başarabilir. Sonuçta her insanın ayrı bir çekiciliği vardır. Biri gözlerinin güzelliğiyle, öteki uzun boyuyla, diğeri geniş omuzlarıyla, bir diğeri ise anlamlı gülüşüyle çekicilik yaratabilir. Konu giyim kuşam oldu mu, en iyisi insanın çekici yanları ortaya çıkaracak bir biçimde giyinmesidir. Giysiler, renkleri ve modellerine göre, insan bedeninin farklı yönlerini öne çıkarabilirler. Kilo fazlası olanlar siyah, boyuna çizgili giysilerle, aşırı zayıflar da beyaz, enine çizgili giysilerle dengeyi yakalarlar.

Giyim kuşam kadar yüz ifadesi de dış görünümde önemlidir. Hoş ve ayarında bir gülümseyiş, sizin daha sıcak algılanmanızı, daha kolay iletişim kurulabilecek geçimli bir insan olduğunuzu belirtir. Pozitif ve sıcak ifadeler, karşınızdakinin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırır. Ancak ciddiyet gerektiren durumlarda, yüzünüzde gereksiz bir gülümsemenin oluşmaması şarttır. Yüz ifadesini, bakışları da iş ortamındaki durumlara göre dengelemek gereklidir.

Eğer iş ortamınız ciddi görünmenizi gerektiriyorsa, takım elbiseler sizin olmazsa olmazlarınızdan birine dönüşür. Kravatlar, ceketler, gömlekler profesyonel ortamların en önemli giysi kodlarıdır. Ama bazen müşterilerinizin rahat, günlük giysilerle karşınıza çıktığını görürsünüz. Bu durumlarda işiniz sizden "ortayı bulmanızı" talep eder. Yani, kumaş pantolon ve gömlek ile günü geçirebilirsiniz. En zor durumlardan biri de günlük giysilerle iş ortamının profesyonelliğini yansıtabilmektir.

İş ortamınızda mutlaka temiz, lekesiz giysiler giymelisiniz. Fermuarı bozuk, düğmesi sökülmüş, herhangi bir yerinde yırtık veya defo olan giysilerden kesinlikle kaçının. Ayakkabılarınız mutlaka temiz olmalı. Spor ayakkabı giyseniz bile, çamurlu olmamasına özen göstermelisiniz. Eğer deri ayakkabı giyiyorsanız, boyasını ihmal etmeyin, tozları düzenli olarak fırçalayın. Ofisinizde, masanızın bir çekmecesinde ayakkabı cilası ya da fırçası bulundurabilirsiniz. Logolu, mesajlı tişörtler giymekten kaçının. Göze batmanızı sağlayacak iddialı renkler de karşınızdakine abartılı gelebilir. Desenliden ziyade, çizgili ya da düz kumaşlar iş ortamlarına daha uygundur.

Giysilerinizi ütülü kullanın. Özellikle gömleklerin ve kumaş pantolonların ütüsü çok önemlidir. Oturup kalkarken de kırışmamaları için özen gösterin. Kuru temizleme gerektiren giysileri düzenli olarak temizletin. Yıpranmamaları için özen gösterin.

Kaynak : efeslight.com.tr
 


 
   Diğer Paylaşımlar
 4 SORU  

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.