Anasayfa | Hakkımızda | Eğitim Listesi | iletişimReferanslarımız  
Yeni Eğitimler
Güncel Eğitimler
Sertifika Programları
Eğitimlerimizden Görüntüler
Ayın Fırsatı

  Anasayfa      Eğitim Takvimi      Eğitim Listesi      Eğitim Kategorileri      Uzmanlarımız       Makaleler      Haberler      Arama      Üyelik

 YAKLAŞAN EĞİTİMLER

22.10.2014-22.10.2014
  Zaman Yönetimi

23.10.2014-24.10.2014
  Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

25.10.2014-26.10.2014
  Finansçı Olmayanlar İçin Finans Yönetimi

25.10.2014-26.10.2014
  Mali Tablolar Analizi

 SERTİFİKA PROGRAMLARI

21.10.2014-22.10.2014 Arası
CRM Sertifika Programı

25.10.2014-02.11.2014 Arası
Satınalma Yönetimi Uzmanlık Sertifika Programı

25.10.2014-23.11.2014 Arası
Yöneticilik Sertifika Programı

 EĞİTİM KATEGORİLERİ

Depo Yönetimi(2)
Dış Ticaret / E-Ticaret(2)
Finans Yönetimi(3)
İnsan Kaynakları Yönetimi(5)
İşletme Bütçeleri(3)
Kalite Yönetimi(1)
Kişisel Gelişim(10)
Mali Eğitimler(4)
Mali Tablolar Analizi (2)
Müşteri İlişkileri Yönetimi(5)
Pazarlama ve Satış Yönetimi(3)
Proje Yönetimi(1)
Satınalma Yönetimi(12)
Süreç Yönetimi(1)
Tedarik Zinciri Yönetimi(2)
UFRS(2)
Üretim Planlama(2)
Yönetici Asistanlığı(1)
Yöneticilik Becerileri(2)
Tüm Kategoriler  

 BAZI REFERANSLARIMIZ

 EĞİTİMLERDEN GÖRÜNTÜLER

 Email Listemize Katılın


Yazdırılabilir versiyon   Geri
2628 görüntülenme
Niş Pazarlama Nedir?
Niş Pazarlama Nedir?

Fransızca kökenli, mimari bir terim olan “niche” sözcüğü, gerçek anlamında “duvar oyuğu” “heykelin duvarda oturduğu oyuk” anlamına geliyor. Türkçeye ise “niş” olarak yerleşen bu kelime, kendi öz anlamından bir hayli uzaklaşarak dünyada pazarlamanın yeni bir akımını ifade ediyor. “Niş Pazarlama” olarak isimlendirilen bu modern pazarlama akımı, özel bir kitle için gerçekleştirilen, odaklanmış pazarlama olarak tanımlanabilir.

Niş pazarlama, benzer karakteristik ve ihtiyaçları olan, fakat bu ihtiyaçları tatmin edilmemiş küçük bir gruba farklılaştırılmış ve çok sayıda alternatifi bulunmayan ürünlerin sunulmasıdır. Niş pazar ise, gereksinimleri tam olarak karşılanamayan küçük bir müşteri grubunun isteklerini daha iyi karşılayabilmek için belirlenen çok dar kapsamlı, küçük bir pazarı ifade ediyor.

Büyük ve pazar lideri konumunda şirketlerin hizmet alanlarındaki küçük boşlukların keşfedilmesi ile yaratılan niş pazarlar, büyük pazar niteliği taşımıyor. O güne kadar doldurulmamış, kimsenin aklına gelmemiş veya yeterince önemsenmemiş bu boşluk, herkesi tatmin edecek ürünler yerine az sayıda insanı çok tatmin edecek ürünleri kapsıyor. Niş pazarlamanın önemi, bu boşlukları doldurmasından kaynaklanıyor. Kimsenin görmediğini görürseniz, başarı şansını yakalıyorsunuz.

Yapılan araştırmalara göre, daha çok refah seviyesinin yükseldiği dönemlerde ortaya çıktığı belirlenen niş pazarlardaki müşterilerin özel talepleri bulunuyor. Bu müşteriler, ihtiyaçlarını en iyi tatmin eden işletmeye yüksek meblağlar ödeme gücüne de sahiptir. Daha çok küçük ve orta ölçekli işletmeler tarafından tercih edilen niş pazarlar ve niş pazarlama, doğru alan ve kitleye seslendiğinde güvenli ve karlı bir model oluyor. Çünkü diğer şirketler, sizin gördüklerinizi göremiyor, büyük şirketler ise bu kadar küçük alanlarla uğraşmak istemeyebiliyor. Kısacası, yalnız ve rakipsiz olmanın avantajları da büyük oluyor.

Ancak niş pazarlarda, ürünler üretim ve pazarlama aşamasında, müşterilerin talepleri doğrultusunda sürekli yenilenmek zorunda. Doğal olarak, niş ürünlerin ömrü de kısa oluyor.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için hazırlanmıştır.
 
 
   Diğer Yazılar
 4 SORU  
 YEPYENİAL  


Biymed Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri

Bozkurt Mah. Türkbey Sk. No:55 Şişli İstanbul 
Tel : 0 212 230 90 09              http://www.biymed.com.tr                    Email : egitim@biymed.com.tr
 

  Biymed © 2005-2014 Tüm hakları saklıdır Anasayfa | Email Listemiz | Eğitim Takvimi | Referanslarımız | İletişim