Anasayfa | Hakkımızda | Eğitim Listesi | iletişimReferanslarımız  
Yeni Eğitimler
Güncel Eğitimler
Sertifika Programları
Eğitimlerimizden Görüntüler
Ayın Fırsatı

  Anasayfa      Eğitim Takvimi      Eğitim Listesi      Eğitim Kategorileri      Uzmanlarımız       Makaleler      Haberler      Arama      Üyelik

 YAKLAŞAN EĞİTİMLER

06.09.2014-07.09.2014
  Proje Yönetimi Eğitimi

06.09.2014-07.09.2014
  İşletme Bütçeleri ve Bütçe Kontrol Teknikleri

13.09.2014-14.09.2014
  Satış Becerileri Eğitimi

13.09.2014-14.09.2014
  Mali Tablolar Analizi

13.09.2014-14.09.2014
  Eğitimcinin Eğitimi

13.09.2014-14.09.2014
  Etkin iletişim ve ilişki Yönetimi

13.09.2014-14.09.2014
  Satınalma Yönetimi ve Teknikleri Eğitimi

 SERTİFİKA PROGRAMLARI

06.09.2014-28.09.2014 Arası
İleri Muhasebe, Bütçe Ve UFRS Uzmanlık Programı

13.09.2014-31.10.2014 Arası
Satınalma Yönetimi Sertifika Programı

20.09.2014-21.09.2014 Arası
CRM Sertifika Programı

 EĞİTİM KATEGORİLERİ

Depo Yönetimi(3)
Dış Ticaret / E-Ticaret(3)
Finans Yönetimi(4)
İnsan Kaynakları Yönetimi(9)
İşletme Bütçeleri(3)
Kalite Yönetimi(2)
Kişisel Gelişim(10)
Mali Eğitimler(6)
Mali Tablolar Analizi (3)
Müşteri İlişkileri Yönetimi(8)
Pazarlama ve Satış Yönetimi(5)
Proje Yönetimi(2)
Satınalma Yönetimi(13)
Süreç Yönetimi(2)
Tedarik Zinciri Yönetimi(3)
UFRS(3)
Üretim Planlama(3)
Yönetici Asistanlığı(2)
Yöneticilik Becerileri(2)
Tüm Kategoriler  

 BAZI REFERANSLARIMIZ

 EĞİTİMLERDEN GÖRÜNTÜLER

 Email Listemize Katılın


Yazdırılabilir versiyon   Geri
2701 görüntülenme
Personel Güçlendirme Nedir?
Personel Güçlendirme Nedir?

Çalışanların etkin bir biçimde oluşumuna ve uygulamasına katılmadığı hiç bir strateji uzun süre varlığını sürdüremez. Güçlendirme, organizasyonlarda bireylerin karar verme yetkilerini arttırma ve kişisel gelişimi sağlamalarında destek olmadır. Yalnız burada önemli olan nokta yetki devri ile güçlendirmenin karıştırılmamasıdır. Bunun sebebi yetki devrinde yönetici kendinde olan bir yetkiyi bir süreliğine bir astına devrederken güçlendirmede zaten yetki o işi yapan kişiye ait hale gelmektedir.

Güçlendirme sayesinde şirketlerde verim artışı, maliyet düşüşü ve daha önemlisi karar verme sürecinde meydana gelen kısalma sayesinde hızla değişen dış çevre koşullarına daha kolay uyum sağlayabilmek gibi faydalar sağlanmaktadır.

Toplam kalite anlayışının ortaya çıkmasıyla yöneticilerin karar verme ve kontrol ile ilgili olan fonksiyonları daralmış, daha çok koçluk ve danışmanlık fonksiyonu artmıştır. Bunun en büyük sebeplerinden biri güçlendirme ve yatay organizasyon şeklinde ortaya çıkan anlayışlar sayesinde örgütlerde düşünen ve karar veren ile işi yapan arasındaki farkın gitgide azalması hatta ortadan kalkmış olmasıdır. Güçlendirilen personel artık kendi işini ilgilendiren konularda üstlerine çok da fazla danışmadan kendi kararlarını verebilme yetkisine sahip hale gelmiştir. Yatay organizasyonlarda kendi kendini yöneten takımlar sayesinde yine aynı durum karşımıza çıkmaktadır.

Modern iş ortamında, geleneksel karar verme mekanizması sadece yöneticilerin katıldığı bir organ olmaktan çıkmış, alt seviyelerdeki çalışanların da katılımıyla homojen bir görünüm almıştır. Son yıllarda kendi kendini yöneten takımlar, personel güçlendirmenin merkez noktası haline gelmiştir. Bu tür takımlar bir sürecin tamamı ya da bir ürünün bütünü üzerinde sorumludurlar. Kendi kendini yöneten takımların performansını artırmak için rol oyunları, tartışma seansları ve takım çalışmaları yaygın kullanılan yollardandır. Takım lideri işine bağlı ve işini çok seven biri olmalıdır. İyi bir takım liderinde olması gereken diğer özellikler hevesli olma, idare kabiliyeti, pozitif bir karakter ve sorumluluk alma isteği olarak sıralanabilir.



Restoranları ele alalım. Restoran işletmecileri veya sahipleri otoritelerinin sarsıldığını ve çalışanlarının yanlış kararlar verebileceğini düşündükleri için ‘güçlendirme’ kelimesine pek sıcak bakmazlar. Ancak personel güçlendirme, hem ciroyu hem de çalışanların seviyesini yükselten etkin bir yönetim aracıdır. Yöneticiler, çalışanlarla bilgilerini paylaşarak, onlara otonomi vererek veya kendi kendini yöneten küçük takımlar kurarak personel güçlendirme konusunda aktif olarak rol almalıdırlar.


Bilgi paylaşımı çoğunlukla yöneticiler tarafından ihmal edilen temel bir iletişim becerisidir. Yaptığı işin önemi hakkında yeterince bilgi sahibi olan bir çalışanın motivasyonu daha yüksek olur çünkü ne iş yaptığını bilir. Ancak her gün önüne yığınla dosya konulan ve bunların ne işe yaradığı hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan çalışanda zamanla motivasyon körelir, verim azalır. Bunun yanı sıra, çalışanın, yaptığı olumlu ve olumsuz hareketlerin sonuçlarını bilmesi de işe yarayan başka bir yoldur.



Müşteri ilişkilerinde de personel güçlendirme büyük önem taşımaktadır. Müşteriyle doğrudan ilişkide bulunan personelin anlık kararları verebilmesi için şirketin misyonu ve hedefleri doğrultusunda belli bir otonomiye sahip olması gerekmektedir. Tabii ki bu otonomi sonsuz olamaz, belli bir prosedür ve kurallar ile kısıtlanmalıdır. Örneğin, müşteri beklentilerinin nereye kadar aşılabileceğiyle ilgili bir sınır konulabilir. Ancak bu sınırlar açık ve tartışmasız olmalıdır, aksi takdirde çalışanın sınırları belirsizleşir, ne yapacağını bilemez ve otonomi de yürümez. Çalışanlar, tek başlarına etkili karar verebilme becerileri üzerine eğitilerek eğitim aracılığıyla da personel güçlendirmesi gerçekleştirilebilir. Çok yönlü bir eğitim ile çalışanların hareketlerinden sorumlu oldukları bir otonomi de sağlanabilir.



Kaynak: www.insankaynaklari.com

 


 
   Diğer Yazılar
 4 SORU  
 YEPYENİAL  


Biymed Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri

Bozkurt Mah. Türkbey Sk. No:55 Şişli İstanbul 
Tel : 0 212 230 90 09              http://www.biymed.com.tr                    Email : egitim@biymed.com.tr
 

  Biymed © 2005-2014 Tüm hakları saklıdır Anasayfa | Email Listemiz | Eğitim Takvimi | Referanslarımız | İletişim