Akreditif Uzmanlığı Sertifika Programı

Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Dış Ticaret / E-Ticaret Eğitimleri - Dış Ticaret Eğitimi

AKREDİTİF UZMANLIĞI SERTİFİKA PROGRAMI

  • Akreditifin Genel Tanımı / Akreditifin Dünyada Tarihçesi

  • UCP 600 ve ISBP 681 Bültenlerinin Tanıtılması

  • Akreditifi Oluşturan Taraflar ve Sorumlulukları

    • Amir / Lehtar / Amir Banka / Görevli Banka / Teyit Bankası / İhbar Bankası / İştira Bankası / Rambursman Banka / Devir Bankası

    • Sözleşme/Kontratlar Karşısında Akreditifler

    • Mal/Hizmet/Yapılan İşler Karşısında Akreditifin Durumu

  • Taraflara Göre Akreditif İlişkisi

    • Amir ve Lehtar

    • Amir ve Akreditif

    • Lehtar ve Akreditif

    • Amir ve Amir banka

    • Lehtar ve Amir Banka

    • Amir Banka ve Görevli Banka

    • Amir Banka ve Teyit Bankası

    • Lehtar ve İhbar Bankası

    • Lehtar ve Görevli Banka

    • Lehtar ve Teyit Bankası

    • Amir Banka ve Rambursman Banka İlişkisi

    • Rambursman Banka ve Teyit İlişkisi

  • Akreditif Çeşitlerinin Özelliklerine Göre Dağılımı

    • Belgesiz Akreditif

    • Ticari Akreditif

    • Teminat Akreditifi

    • Geri Dönülebilir Akreditif

    • Geri Dönülemez Akreditif

    • Teyitsiz Akreditif

    • Teyitli Akreditif

    • Kendini Yıllık Yenileyip Süreklilik Arz Eden Akreditif

    • Rotatif Akreditif

    • Devredilebilir Akreditif

    • Karşılıklı Akreditif

  • Akreditif Çeşitlerinin Ödeme Şekillerine Göre Dağılımı

    • Görüldüğünde Ödemeli

    • Vadeli Akreditif

    • Kabul Akreditifi

    • İştira Akreditifi

    • Peşin Ödemeli Akreditif

    • Depo Makbuz Karşılığı Ödemeli Akreditif

    • Karışık Ödemeli Akreditif

  • Akreditif Metni içinde Kullanılan Uluslar arası Kısaltmaların Yorumu

  • Akreditifte Kullanılan Kısaltmalar/Tanımlamalar

  • Akreditifte Yer Alanların Yetki Ve Sorumlulukları

  • Amir Bankada Akreditif Açtırma Teklif Formu (LETTER OF CREDIT APPLICATION FORM) Doldurulmasında Dikkat Edilecek Konular 

  • Akreditif Metninin (MT /700) Analizi Ve Gerçek Metinler Üzerinden ve MT 700 Şablonu Üzerinden Alanları ve UCP 600 e göre Okuma Yöntemleri ve Yorumlanması

  • UCP 600 Bülteninin Tüm Maddelerinin Açıklanması Ve Detaylı Analizi

  • Akreditif İşlemleri, İbraz ve İnceleme Sürecinde Tarafların Sorumlulukları (UCP 600’e göre)

  • Uygun Sunum

  • Akreditif Belgelerinin Bankalar Arasında Gönderilmesi Sırasında Kaybolması

  • Rezerv Tanımı ve Uygulaması

  • Değişikliklerin İhbar Edilmesi

  • Akreditif REZERV Konuları ve Risklerin Minimize Edilmesi

  • Dış Ticarette Kullanılan Ticari, Finansal ve Sevk Belgelerinin UCP 600 ve ISBP 681’e Uygun Olarak Hazırlanması

    • Belgelerin İncelenme Standardı

    • Taşıma Belgeleri

    • Orijinal ve Kopya Belge Tanımlaması

    • Aktarma ve kısmi Yüklemenin Uygulama İçeriği

    • Tutar, Miktar ve Birim Fiyatta Tolerans Uygulanması

    • Akreditif Vadesi, Vesaik İbraz Yeri, Akreditif Vadesi

  • Ülke ve Amir Banka Risklerinin Bertaraf Edilmesi ve Teyitli Akreditifler

  • Banka Tarafından Verilen Ret Bildirimleri ve Lehtarın İzleyeceği Yollar

  • Belgelerin Reddedilmesinin Hukuki Sonuçları

  • Akreditiflerde Ödemenin Durdurulması

  • Akreditif Üzerine Konulacak İhtiyati Tedbir ve İhtiyati Haciz Durumları

    • Amirin, Lehtarın, Amir Bankanın İflası

    • Gerçek Olaylar Üzerinde Tartışma ve Yorumlar

  • SWIFT sisteminde akreditif mesaj formatları (MT700, MT707, MT760, MT 705 vb)

  • Akreditif Belgelerinin İştirası, Akreditif Alacağının Temliki

  • UCP 600 İçinde Yer Alan 39. Maddenin Açıklamaları

  • Gerçek Akreditif Metinleri Üzerinden Vesaik Hazırlanması

  • UCP 600’ e göre Mücbir Sebepler

  • Uygulamalar

  • Teminat Akreditifi

    • Standby (L/C)’nin ISP.98 Broşürüne Göre Yorumu ve Örnek Akreditif

    • Standby (L/C) ile Normal Bir Akreditif Arasındaki Fark

  • Teminat Mektubunun ve Garanti Mektuplarının Akreditif ile Karşılaştırılması (UCP 600 VE URGD 758 KARŞILAŞTIRILMASI

EĞİTMENLER:

ABDULHAMİT AKÇAY

Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme bölümü Mezunu olan AKÇAY, ICC (International Chamber of Commerce), IFS (International School of Finance) ve IFSA (International Financial Services Association) tarafından onaylı uluslar arası Akreditif Uzmanlık belgesi ve CDCS (Certified Documentary Credit Specialist) belgesine sahip olarak CDCS (Akreditif Uzmanı) unvanını taşımaktadır. Profesyonel iş hayatının yanı sıra bir çok yerli ve yabancı firmaya uluslararası pazarlama ve satış, lojistik, deniz taşımacılığı, iş yönetim sistemleri, deniz hukuku, kontrat yönetimi, risk yönetimi, emtia pazarları, akreditif ve vesaikli krediler, talep garantileri, harici ve kontrgarantiler, UCP600, ISPB 681, ISP98, URC 522, URR 725 URG 758, e-UCP, CISG (United Nations Convention On Contracts For International Sale Of Goods), uluslararası deniz sigortaları (Institute Cargo Clauses), nakliye sigortaları, Warsaw konvansiyonu, Dünya Ticaret anlaşması, Haque kuralları, Haque-visby kuralları, Hamburg konvansiyonu, Roterdam konvansiyonu, CMR anlaşması, Navlun sözleşmeleri ve charter sözleşmeleri, taşıma belgeleri, INCOTERMS 2000, INCOTERMS 2010, ICC NO 524 (ICC FORCE MAJEUR AND HARDSHIP CLAUSE 2003), Factoring ve Forfaiting, Gümrük kanunu, Kambiyo mevzuatı, teşvik mevzuatı, dış ticaret mevzuatı, KDV kanunu, Serbest bölge mevzuatı, uluslararası tahkim ve arbitrasyon kuralları uluslararası bankacılık ve bankalar arası işlemler ve maliyet yönetimi vs. konularında danışmanlık ve eğitim hizmeti veren AKÇAY, çimento, demir çelik, madencilik, inşaat, enerji, ağaç sektörlerinde çok uluslu firmaların uluslararası alım-satım süreçlerinde müzakereci olarak rol almaktadır.
Ekonomi Bakanlığı tarafından akredite eğitmenlerden olan AKÇAY, Dünyanın en geniş profesyonel danışmanlık organizasyonlarından Gerson lehrman Group Inc.`de komite üyesi olup, bilgi ve tecrübesini eğitmen ve danışman olarak paylaşmaktadır.

Referanslarımız

Bilgi Alma ve Kayıt Formu Eğitime başvuru için aşağıdaki tüm bölümleri doldurmak zorunludur.
Mesajınız Gönderilmiştir. Teşekkürler

Eğitim Bilgileri



Akreditif Uzmanlığı Sertifika Programı Eğitiminin Tarihi Girilmemiş veya Tarihi Geçmiş Olabilir.

Bu eğitime Ön Kayıt yaptırmak veya Kurumsal olarak bu eğitimi Sizin firmanızda almak isterseniz aşağıdaki linkten başvuru yapabilirsiniz.

Ön Kayıt veya Kurumsal Başvuru Formu

 

  • Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (16 kişi ile sınırlıdır)
  • Tüm programlar, talep edilmesi halinde şirketlere özel kurumsal eğitim olarak firmanın kendi yerinde veya belirlediği yerde yapılabilmektedir

Biymed Eğitim Sertifika ÖrneğiEğitim süresinin % 80 ve üzerinde olan katılımlarda katılımcılarımıza “Başarı Sertifikası“ verilmektedir.

  • Aynı firmadan 3 kişi katılımında %10 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 4-6 kişi katılımında %15 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 6'dan fazla kişi katılımında %20 indirim uygulanır.
  • Bireysel katılımlarda %10 indirim uygulanır.
  • Öğle yemekleri
  • Çay-Kahve ve ikramlar
  • Eğitim notları (Basılı)
  • Sertifika
  • Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar


KURUMUNUZA ÖZEL EĞİTİM
Akreditif Uzmanlığı Sertifika Programı
Firmanız hangi şehirde olursa olsun, bu eğitimi istediğiniz tarihler arasında kendi firmanızda bir grup olarak almak isterseniz. Uzman eğitmenlerimiz sizin yerinize gelerek bu eğitimi gerçekleştirebilmektedir. Firmanıza özel grup eğitimleri için bizimle bağlantıya geçerek teklif isteyiniz.

Kuruma Özel Eğitim Teklif İsteme Formu

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.