Problem Çözme Teknikleri Eğitimi

Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Kalite Yönetimi Eğitimleri - Problem Çözme Teknikleri

ÖNSÖZ;

Problem Nedir?  İstenmeyen durum, Çözüm bekleyen sorunlardır, Belki de bir Fırsattır. Organizasyonlarda sürekli olarak ileriye gitmenin temel kurallarından biri, “iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi” ve olası “problemlerin çözülmesidir”. Yaratıcı düşüncelerin problem çözme ve karar verme sürecini olumlu etkilediği herkes tarafından bilinmektedir. 

Problem Çözme bir ekip işidir, kararlı olunmalı, belli bir sistematiklik içinde faaliyetler yapılmalıdır,             Bu durum “disiplinler arası” bir yaklaşımdır ve belirli araçlar (teknikler) kullanılarak, kararlılıkla problemlerin üzerine gidilmelidir. Böylece proseslerde oluşan, oluşması muhtemel problemler kayıp yaratmadan çözülebilir ve Proseslerde zamana bağlı olarak iyileşmeler görülebilir, “Rekabet edebilirlik” artabilir.  

AMAÇ; Katılımcıları, işletmelerde sürekli olan geçici önlemlerle tedavi edilmeye çalışılan kronik problemleri çözebilmek için, gerekli olan  Problem Çözme sistematiği ve tekniklerini kullanabilir hale getirmek ve etkin bir ekip çalışması ile  Beyin Fırtınası ile neler yapılabileceğini  göstermektir. Özellikle de  “yaratıcı düşüncenin” problem çözme ve karar verme sürecinde nasıl kullanılabileceği konularına ağırlık verilmesi amaçlanmaktadır. 

 İÇERİK:

  • Tanım ve Terimler (Proses, Problem, Hata, Kusur vb. tanımlar),

  • Değişim ve  Problem Nedir, Probleme Duyarlılık,

  • Problem ve Çözüm, Sıfır Hata Sistemi “ZQC.”

  • Kai-zen, Sürekli iyileştirme, sıfır hata,

  • Veri ve Veri  toplama, Tally diyag. veri analizi, İstatistik,

  • Süreçlerin (process) Kontrolü,

  • Problemin çıkma nedenleri (Varyasyon),

  • Problem çözme  teknikleri,

  • Problem çözme  adımları,  

  • PUKÖ. Metodolojisi, 5N, 1K, Metodu, Ağaç Diyagramı,

  • TRIZ. Metodu, Piktografi, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği,

  • Kıyaslama, Beyin fırtınası, Nominal Grup tekniği, G8D.sistemi,

  • Sebep-Sonuç diyagramı,(Balık Kılçığı diyagramı), CEDAC. Sistemi,

  • Akış şeması, ağaç şeması, Nitel özellikler, Değişken özellikler

  • Kontrol  (control charts) diyagramları, (x-R, p, up, c, u,)

  • Normal  Dağılım, Histogram, Pareto analizi,

  • Korelasyon (ilişkilendirme- serpilme) diyagramı,

  • Gruplandırma tekniği,

  • Soru-Cevap, Ekip çalışmaları

 

KATILIMCILAR :

Kendini Geliştirmek isteyen  yöneticiler, Üst ve orta kademe yöneticileri, Kalite müdürleri ve mühendisleri, Kalite Kontrol elemanları, teknik elemanlar, operatörler Kalite İyileştirme Çemberlerinde/ iyileştirme ekiplerinde uygulamalarını yürütmekte, Yönetim Sistemleri konularında çalışan kişiler.  

YÖNTEM

Katılımcılara, içerikteki konular  önceden hazırlanmış  yansılar  üzerinden anlatılacak, Problem Çözme Teknikleri  Konusunda farkındalık yaratılacak. Gruplara ayrılan katılımcılar ile uygulamalı çalışmalar yapılacak, soru ve cevaplar şeklinde  konuların benimsetilmesine  çalışılacaktır. 

 

 Eğitim Yöntemleri : 

Anlatım, örnek olaylar, tartışma, uygulamalar.

 

Eğitim Bilgileri :

  1. Eğitimler
    Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (10 kişi ile sınırlıdır)

  2. Sertifika
    Eğitim süresinin % 80 ve üzerinde olan katılımlarda katılımcılarımıza “Başarı Sertifikası“ verilmektedir.

  3. Eğitim Fiyatı İçerisine
    Eğitim dokümanları, ikramlar, katılım sertifikası dahildir.

  4. Eğitim Rezervasyonu
    Aşağıdaki form ile ön kaydınız yapılmış olur. Formu doldurduktan sonra ön kaydınız yapılıp yapılmadığına dair bir e-mail gönderilir. Bu e-mail ile birlikte kesin kayıt formu ve ödeme bilgileri tarafınıza iletilir. Ödeme yapılmadan kesin kaydınız yapılmaz.

  5. İndirim Koşulları
    Aynı firmadan 3 kişi katılımında %10
    Aynı firmadan 4-6 kişi katılımında %15
    Aynı firmadan 6`dan fazla kişi katılımında %20
    Bireysel katılım için bilgi isteyiniz.

  6. Eğitim Saatleri
    10.00-17.00

  7. Eğitim Yeri
    Taksim- Otel /İstanbul

Referanslarımız

Bilgi Alma ve Kayıt Formu Eğitime başvuru için aşağıdaki tüm bölümleri doldurmak zorunludur.
Mesajınız Gönderilmiştir. Teşekkürler

Eğitim Bilgileri



Problem Çözme Teknikleri Eğitimi Eğitiminin Tarihi Girilmemiş veya Tarihi Geçmiş Olabilir.

Bu eğitime Ön Kayıt yaptırmak veya Kurumsal olarak bu eğitimi Sizin firmanızda almak isterseniz aşağıdaki linkten başvuru yapabilirsiniz.

Ön Kayıt veya Kurumsal Başvuru Formu

 

  • Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (16 kişi ile sınırlıdır)
  • Tüm programlar, talep edilmesi halinde şirketlere özel kurumsal eğitim olarak firmanın kendi yerinde veya belirlediği yerde yapılabilmektedir

Biymed Eğitim Sertifika ÖrneğiEğitim süresinin % 80 ve üzerinde olan katılımlarda katılımcılarımıza “Başarı Sertifikası“ verilmektedir.

  • Aynı firmadan 3 kişi katılımında %10 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 4-6 kişi katılımında %15 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 6'dan fazla kişi katılımında %20 indirim uygulanır.
  • Bireysel katılımlarda %10 indirim uygulanır.
  • Öğle yemekleri
  • Çay-Kahve ve ikramlar
  • Eğitim notları (Basılı)
  • Sertifika
  • Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar


KURUMUNUZA ÖZEL EĞİTİM
Problem Çözme Teknikleri Eğitimi
Firmanız hangi şehirde olursa olsun, bu eğitimi istediğiniz tarihler arasında kendi firmanızda bir grup olarak almak isterseniz. Uzman eğitmenlerimiz sizin yerinize gelerek bu eğitimi gerçekleştirebilmektedir. Firmanıza özel grup eğitimleri için bizimle bağlantıya geçerek teklif isteyiniz.

Kuruma Özel Eğitim Teklif İsteme Formu

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.