Aktivite Bazlı Maliyetlendirme

Kurumsal Eğitimler, Seminerler, Sertifika programları

Kurumsal Gelişim Eğitimleri - Kurumsal Gelişim

Amacı

Bu eğitim, katılımcılara Aktivite Bazlı Maliyetlendirme ve Yönetim tekniklerini kullanarak kurumun performansını özellikle mali yönden nasıl sürekli olarak iyileştireceklerini aktarmak amacıyla düzenlenmektedir. Eğitim suresince geleneksel maliyet muhasebesi sistemleri ile aktivite bazlı maliyetlendirme arasındaki farklar açıklanmakta ve hesaplama yöntemi ile sistemin uygulama mantığı açıklanmaktadır.

 

Ön şartlar

Katılımcıların, maliyet muhasebesi çalışmalarında bulunmuş olmaları veya bilgi sahibi olmaları fayda sağlayacaktır.

 

Kimler Katılmalı

Maliyet Muhasebesi, Stratejik Planlama, Faaliyetli Esaslı Bütçeleme fonksiyonlarında çalışanlar

 

Eğitim İçerik Bilgileri

Bölüm 01. Maliyet Muhasebesi Bilgi Sistemleri

  • ABC Firmasının Maliyet Bilgisi İyileştirme Çalışması

  • Maliyet Bilgi Sistemlerinin Gelişimi

- Maliyet Bilgisinin Kullanım Amaçları

- Üretim Ortamlarındaki Değişim ve Maliyet Bilgi Sistemleri Üzerindeki Etkileri

- Artan Genel İsletme Giderlerinin Payı

- Genel Kabul Görmüş Maliyet Muhasebesi Hesaplama Sistemlerinin Yetersizliği

- Firmaların Mevcut Maliyet Sistemlerinde Doğru ve İlgili Olmayan Maliyet Bilgisinin Oluşturacağı Riskler

- Muhasebe Periyotları ve Genel Kabul Görmüş Muhasebe Prensiplerinin Maliyetlendirme bilgi sistemi için sakıncaları

- Geçmişte ve Gelecekte Maliyet Yönetim Sistemleri

Bölüm 02. Geleneksel Maliyet Muhasebesi

  • Maliyet Hesaplama Sistemleri

  • Direkt – Endirekt Maliyetler

- Dolaysız – Direkt Maliyetler

- Dolaylı – Endirekt Maliyetler

- Tekdüzen Hesap Planı

  • Üretim/Hizmet Sunum Yapısına Göre Maliyet Hesaplamaları Seçimi

- Sipariş Maliyeti

- Safha Maliyeti

  • Geleneksel Maliyet Bilgi Sistemlerinde Genel İsletme Giderlerinin Akışı

- Aşama 1: Genel İşletme Giderlerinin İşletme Gider Yerlerine Dağıtımı

- Aşama 2: Yardımcı Üretim ve Hizmet Gider Yerlerinde Toplanan Giderlerin Esas Üretim/Hizmet Yerlerine Dağıtımı

- Aşama 3: Üretim/Hizmet Giderlerinin Ürünlere/Hizmetlere Yüklenmesi

Bölüm 03. Stratejik Maliyet Yönetimi

  • Maliyet Bilgi Sisteminin Rekabet Avantajı Yaratmak Üzere Kullanımı

- Piyasa Fiyatı/Maliyet Liderliği

- Farklılaştırma

- Odaklanma

  • CAM-I Cross ve Anlamı

  • Stratejik Yönetim – ABM, BPR ve Performans Yönetimi ilişkisi

Bölüm 04. Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Nedir?

  • Aktivite Bazlı Maliyet Sisteminin Gelişimi

  • Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Nedir?

- Tanım

- Kritik Noktalar

- Hangi İşletmeler ABM’ ye Daha Fazla İhtiyaç Duyarlar

- ABM Uygulamasının Hedefleri Nelerdir?

§ Kalite Maliyetleri

- Temel Çalışma Mantığı

Bölüm 05. Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Sisteminin Hesaplama Mantığı

  • Hesaplama Farklılığı

  • Maliyetlerin Dağıtımı

  • CAM-I Cross

Bölüm 06. Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Sisteminin Tanımlanması ve Tasarlanması

  • Aktivite, Kaynak, Maliyet Etmeni, Maliyet Nesnesi Tanımlamaları

  • Katma Değer Analizi

  • ABM Bilgi Sisteminin Ön Koşulları

  • ABM Sistemi Tasarım Adımları

- Aktivitelerin Tespiti

§ Tanımlama

§ Hiyerarşi

× Birim Düzeyi

× Parti Düzeyi

× Urun Dizesi

× Tesis Düzeyi

- Aktivitelerin Gruplandırılması

- Aktivitelerin Maliyetlendirilme Hesapları

§ Maliyet Etmenlerinin Belirlenmesi

§ Ürün Çeşitliliği

§ Aktivitelerin Rotatif Maliyetleri

§ Parti Hacmi Çeşitliliği

§ Uygun Maliyet Etmenlerinin Belirlenmesini Etkileyen Faktörler

- Maliyetlerin Ürün / Müşteri / Satış – Dağıtım Kanalı / Sipariş bazında atanması

- ABM Sistem Tasarımı ile İlgili Alınması Gereken Kararlar

- Proje Ekibi

- Uygulama Aşamaları

Bölüm 07. ABM Sisteminden Beklenen Faydalar ve Aktivite Bazlı Yönetim

  • ABM Sisteminden Beklenen Faydalar

  • Aktivite Bazlı Yönetim Teknikleri

- Operasyonel

§ Yeniden Yapılanma

§ Süreç Yönetimi

§ Performans Yönetimi

- Stratejik

§ Karlılık Analizleri (Kazanan Urun, Kazanan Müşteri, Kazanan Dağıtım Kanalı)

§ Maliyet Bilgisinin, Tedarik Zinciri Yönetimi için Kullanımı

§ Yeni Urun Geliştirme ve Pazara Sunma Surecinin Performans Kontrolü

§ Hedef Maliyetleme

§ Urun Yasam Cevrimi Maliyetleri

Bölüm 08. Aktivite Bazlı Bütçeleme

  • Klasik Bütçeleme ve Aktivite Bazlı Bütçeleme Karsılaştırması

  • ABB Çalışma Mantığı

- İnteraktif İş Planlama

- Geriye Doğru Hesaplama

Bölüm 09. ABM/Y ve Diğer Performans İyileştirme Çalışmaları

  • Sürekli İyileştirme

  • Reengineering

  • Kıyaslama

  • Stratejik Kurumsal Performans Yönetimi - Balanced Scorecard

  • ISO

Bölüm 10. Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Projesi

  • Pilot Çalışma

  • Implementasyon Planı

  • Başarı Ölçütleri

  • Değişim Yönetimi

 

Katılımcılar:

Kendini geliştirmek isteyen yönetici ve yönetici adayları katılabilir

 

Eğitim Bilgileri :

  1. Eğitimler
    Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (12 kişi ile sınırlıdır)

  2. Eğitim Fiyatı İçerisine
    Öğle yemeği, eğitim dokümanları, ikramlar, katılım sertifikası dahildir.

  3. Eğitim Rezervasyonu
    Aşağıdaki form ile ön kaydınız yapılmış olur. Formu doldurduktan sonra ön kaydınız yapılıp yapılmadığına dair bir email gönderilir. Bu email ile birlikte kesin kayıt formu ve ödeme bilgileri tarafınıza iletilir. Ödeme yapılmadan kesin kaydınız yapılmaz.

  4. Eğitim Saatleri
    10.00-17.00

  5. Eğitim Yeri
    The Green Park Otel- Taksim İstanbul

Referanslarımız

Bilgi Alma ve Kayıt Formu Eğitime başvuru için aşağıdaki tüm bölümleri doldurmak zorunludur.
Mesajınız Gönderilmiştir. Teşekkürler

Eğitim Bilgileri



Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Eğitiminin Tarihi Girilmemiş veya Tarihi Geçmiş Olabilir.

Bu eğitime Ön Kayıt yaptırmak veya Kurumsal olarak bu eğitimi Sizin firmanızda almak isterseniz aşağıdaki linkten başvuru yapabilirsiniz.

Ön Kayıt veya Kurumsal Başvuru Formu

 

  • Eğitimlerimiz düzenli olarak açılmaktadır. (16 kişi ile sınırlıdır)
  • Tüm programlar, talep edilmesi halinde şirketlere özel kurumsal eğitim olarak firmanın kendi yerinde veya belirlediği yerde yapılabilmektedir

Biymed Eğitim Sertifika ÖrneğiEğitim süresinin % 80 ve üzerinde olan katılımlarda katılımcılarımıza “Başarı Sertifikası“ verilmektedir.

  • Aynı firmadan 3 kişi katılımında %10 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 4-6 kişi katılımında %15 indirim uygulanır.
  • Aynı firmadan 6'dan fazla kişi katılımında %20 indirim uygulanır.
  • Bireysel katılımlarda %10 indirim uygulanır.
  • Öğle yemekleri
  • Çay-Kahve ve ikramlar
  • Eğitim notları (Basılı)
  • Sertifika
  • Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar Eğitime Dahil olanlar


KURUMUNUZA ÖZEL EĞİTİM
Aktivite Bazlı Maliyetlendirme
Firmanız hangi şehirde olursa olsun, bu eğitimi istediğiniz tarihler arasında kendi firmanızda bir grup olarak almak isterseniz. Uzman eğitmenlerimiz sizin yerinize gelerek bu eğitimi gerçekleştirebilmektedir. Firmanıza özel grup eğitimleri için bizimle bağlantıya geçerek teklif isteyiniz.

Kuruma Özel Eğitim Teklif İsteme Formu

 

Biymed Eğitim
Kurumsal Eğitimler
Tavsiye Edilen Eğitimler
Kurumsal Eğitimler
Satın Alma Eğitimi

Satınalma çalışanları, uzman, yönetici ve satınalma müdürlerinin katıldığı satınalma yönetimi ve teknikleri eğitimidir. Satınalma konusunda temel bilgileri 2 gün boyunca anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
ileri Derece Satın Alma Yönetimi Eğitimi

Satınalma uzman, şef, yönetici ve müdürleri için ileri seviye satınalma eğitimidir. Satınalma yönetimi üzerine detaylı bilgiler verilmektedir. Tedarikçi ilişkileri, performans yönetimi, Satınalma bütçesi, müzakere teknikleri ve sözleşme yönetimi gibi konuları içerir.

Kurumsal Eğitimler
Yöneticilik Eğitimi

Yönetici, yönetici adayı, patron, yönetim kurulu üyelerinin katılacağı yöneticilik ve liderlik eğitimidir. Bir yöneticinin bilmesi gereken tüm konular (Liderlik, delegasyon, iletişim, zaman, stres, toplantı, çatışma yönetimi) 2 günde çeşitli uygulamalarla anlatılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Finansçı Olmayanlar için Finans Yönetimi Eğitimi

Yöneticiler, yönetici adayları, patronlar, şirket ortakları, yönetim kurulu üyeleri ve finans konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüm çalışanların katılacağı eğitimde güncel finansal terimler hakkında bilgi verildiği gibi mali tablolar ve bilançoların okunması ve yorumlanması konuları uygulamalı olarak işlenmektedir.

Kurumsal Eğitimler
Depo Eğitimi - Depo ve Stok Yönetimi

Depo çalışanları, Şef, Uzman ve Depo Müdürleri, lojistik ve tedarik Zinciri Çalışan ve yöneticilerinin katılacağı depo yönetimi eğitimidir. Depo ve depolama nedir? Depoya neden gerek vardır. Stoklu ve stoksuz çalışmanın faydaları gibi konular eğitmenin 20 yıllık tecrübesi ile aktarılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Satınalma çalışanları, Şef, Uzman ve Satınalma Müdürleri, Satış çalışanları ve yöneticileri, pazarlık ve müzakere görüşmelerine katılan üst kademe yöneticileri için uygulamalı olarak yapılan bir eğitimdir. Verilen senaryoya bağlı olarak satış ve satınalmacıların bire bire müzakeresi canlandırılmaktadır.

Kurumsal Eğitimler
Raporlama ve Rapor Yazım Teknikleri Eğitimi

Rapor yazan ve sunan tüm çalışanların katılacağı raporlama eğitiminde etkin bir raporun nasıl hazırlanması gerektiği detaylı bir şekilde aktarılacaktır. Raporun Excelden kopyala yapıştırdan ibaret olmadığını eğitim boyunca yazacağınız raporlarla daha da iyi anlayacaksınız.

Kurumsal Eğitimler
Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi

Müşteri ile teması olan tüm çalışanlar başta olmak üzere, Satış ekibi yönetim kadrosu, satış destek ekibi, takım liderleri, bireysel satış uzmanları ile satış kadrolarında yer alması düşünülen insan kaynakları eğitime katılabilir. Müşteri ile yüz yüze veya telefonda temas halinde olan tüm çalışanlara yönelik bir eğitimdir.